• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal optellen over meerdere werkbalden

Status
Niet open voor verdere reacties.

swanwil

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2010
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365 NL
Is het mogelijk om in een excel bestand met meerdere werkbladen de aantallen van een specifieke naam op te tellen wat op meerdere werkbladen terug komt ??
Voor 1 werkblad gebruik ik de functie SOM.ALS
bijvoorbeeld =SOM.ALS(A1:A30;A1:B1:B30)
Dit kan ik ook wel laten verwijzen naar naar een ander werkblad, maar kan dit ook over meerdere werkbladen tegelijk.
Ik heb de data op ieder werkblad in dezelfde kolommen staan

=SOMPRODUCT(SOM.ALS(INDIRECT("'"&BLADLIJST&"'!A1:A20"),D2,INDIRECT("'"&BLADLIJST&"'!B1:B20")))

BLADLIJST: het bereik met daarin de namen van de werkbladen die je wilt mee nemen in de berekening
A1:B20: het bereik waarin zich op elke pagina de gegevens bevinden
D2: criteriawaarde

Exhelp

Is een hele mooie formule maar met een klein foutje :

Code:
=SOMPRODUCT(SOM.ALS(INDIRECT("'"&bladlijst&"'!A1:A20")[COLOR="Red"];[/COLOR]D2[COLOR="Red"];[/COLOR]INDIRECT("'"&bladlijst&"'!B1:B20")))

Zie de rode ; !!

Exhelp

Is een hele mooie formule maar met een klein foutje :

Code:
=SOMPRODUCT(SOM.ALS(INDIRECT("'"&bladlijst&"'!A1:A20")[COLOR="Red"];[/COLOR]D2[COLOR="Red"];[/COLOR]INDIRECT("'"&bladlijst&"'!B1:B20")))

Zie de rode ; !!

Oeps, even verward met de Engelse notatie van de formules (op mijn werk gebruik ik de Engelse versie)

Exhelp,

Even snel de site bekeken en die ziet er op het eerste gezicht goed uit . :thumb::thumb:

En zo'n foutje is nu eenmaal snel gemaakt. ;)

Bedankt, het werkt !!

Hartelijk dank,

Ik bergeep eerst niet dat bladlijst een naam moest zijn met daarin mijn werkblad namen, maar toen ik dat door had werkt het super !!

Thanx !! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan