• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal overnemen bij de juiste datum in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

shopper1978

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2014
Berichten
8
Ik heb een vraag over Excel en ik kom er niet uit. Ik hoop dat wat ik wil mogelijk is.
Ik heb een tabblad project 1 die ik gebruik als invoer tabblad. Ik voer een datum in en een aantal. Nu wil ik dat dit weer terugkomt in het tabblad totaal bij de juiste datum.
Wanneer ik dus in tabblad project 1 datum 10 januari invoer en in het veld ernaast aantal 1000 dan wil ik dat in het tabblad totaal aantal 1000 ook terugkomt bij de juiste datum 10 januari. Wanneer een datum veranderd, bijvoorbeeld 12 januari dan wil ik ook dat dit dan wordt aangepast in tabblad totaal. Wie weet hoe dit moet? Ik heb bestand toegevoegd.
Bekijk bijlage 219585
 
Met deze in D4 van Totaal 1:

=VERT.ZOEKEN(C4;totaal!A3:B367;2;0)
 
De oplossing van Boomen werkt! nog een vraag: In cellen waar geen data komt staat nu: #N/B Kunnen we deze ook leegmaken als er geen data in komt?
Bedankt voor de hulp tot dusver!
 
Ik had hem inderdaad in het verkeerde blad gezet, excuus. Eerst maar even koffie pakken nu ;)
 
De formule van boomen kun je wijzigen in dit:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A3;'project 1'!$B$4:$D$15;3;0);"")
 
Geweldig allebei! Hartstikke bedankt voor de hulp. Dit is precies wat ik bedoel!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan