• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal per week

Status
Niet open voor verdere reacties.

zjiliber

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Beste forumleden,

Ik heb een voorbeeld met daarin een vraag bijgevoegd.
Alvast hartelijk bedankt voor de moeite...!!

Zjiliber

Bijlagen

Hoi Z,

Hopelijk spreek ik geen chineees voor je:
Selecteer kolom A, maak een draaitabel. Tel het aantal maal dat een registratiedatum voorkomt. Selecteer de datums 1-1 t/m 7-1 en groepeer deze via de rechter muisknop, selecteer vervolgens 8-1 t/m 14-e en doe evenzo.
Klaar.

Richard

Ik heb het als volgt opgelost: in kolom B heb ik het weeknummer van kolom A berekend (inhoud B2 is "=AFRONDEN.BENEDEN((A2-$G$2)/7;1)+1", waarbij G2 de waarde van de eerste dag van de eerste week heeft), en toen en kolommen A en B geselecteerd en daar een draaitabel van gemaakt met de weeknummers (kolom b) op de linker as, en het aantal van regitratiedatum in het vlak. Draaitabel heb ik op het tweede tabblad gezet...

Jelle

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Richard,

Bedankt voor je snelle reactie.!
Deze methode werkt idd. (was geen chinees voor me...:D )
Maar aangezien deze reeks (kolom A) steeds wordt aangevuld, er komen nl. steeds calls bij, moet ik dit steeds handmatig wijzigen...

Is er een formule die dit automatisch doet...?

zjiliber

Gebruik maken van de functies subtotalen?
Of som?

Probleem opgelost met de methode van jpa.
jpa en anderen: Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan