• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Aantal personen verdelen in groepen op basis van max. aantal in één groep?

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Gielleke25

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2022
Berichten
33
Hallo iedereen,

Mag ik om jullie hulp vragen aub?
Voor een Game ben ik bezig om een reeks verschillende personen te verdelen in verschillende groepen...
Ik heb een voorbeeld gemaakt met 10 deelnemers en 2 verschillende groepen (groep 1, groep 2 en groep 3)
Op basis van het aantal spelers (vrij in te geven maar max. 6 spelers) zou ik graag de deelnemers verdelen over de groepen.
VB. vandaag 4 spelers per groep (groep 1 bestaat uit: deelnemer 1,2, 3 en 4) - (groep 2 bestaat uit: deelnemer 5,6,7 en 8) enz..
Maar morgen bestaat deze uit 3 spelers per groep (groep 1 bestaat uit: deelnemer 1,2 en 3) - (groep 2 bestaat uit: deelnemer 5 en 6) enz..

Is dit nog mogelijk met een formule of is dit al meteen VBA materie...
Alvast bedankt!
Mvg,
 

Bijlagen

  • Aantal personen in groepen verdelen.xlsx
    9,8 KB · Weergaven: 4
Je hebt 10 personen, 4 personen per groep, 3 groepen. Hoe moet de verdeling dan zijn?
Idem met 3 personen per groep.

Samengestelde cellen verwijderen, dan kun je deze Excel 365 formule gebruiken:
Code:
=INDEX(B4:B50;MAKEARRAY(I3;AFRONDEN.BOVEN(AANTALARG(B4:B50)/I3;1);LAMBDA(r;c;r+(c-1)*I3));)&""
 
Laatst bewerkt:
PS als je ook nog de groepen automatisch wilt uitbreiden, tezamen met de tabelindeling, dan kan deze Excel 365 formule:
Code:
=LET(b;B4:B50;s;I3;n;AFRONDEN.BOVEN(AANTALARG(b)/s;1);k;MAKEARRAY(1;n;LAMBDA(r;c;"Groep "&c));i;INDEX(b;MAKEARRAY(s;n;LAMBDA(r;c;r+(c-1)*I3));)&"";VERT.STAPELEN(k;i))
 
Bedankt voor u reactie.

Ik probeer het nog even te verduidelijken wat het idee zou zijn in een betere versie...
Bedankt hiervoor!
 

Bijlagen

  • Aantal personen in groepen verdelen (V.2).xlsx
    10,4 KB · Weergaven: 2
Dank voor de toelichting. Volgens mij doen de formules hierboven dat (mits je Excel 365 gebruikt). Wel die samengestelde kolommen verwijderen, maak de cel dan wat breder....
 
Bedankt maar ik gebruik "Office Professional Plus 2019"....
Is dit een probleem?
 
Ja, dan werkt het niet zo. In bijlage een optie met "gewone" Excel functies.
 

Bijlagen

  • Aantal personen in groepen verdelen (AC).xlsx
    12,7 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Hier nog een oplossing die erg lijkt op die van Alex maar is iets korter.
 

Bijlagen

  • Aantal personen in groepen verdelen (V.3).xlsx
    14,8 KB · Weergaven: 6
Bedankt voor jullie reactie!
Beide Excels werken perfect, dit is echt wat ik wou bereiken. TOP
Ik waardeer jullie hulp hiervoor.

Bedankt,
Mvg,
 
Terug
Bovenaan Onderaan