Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Sidi zei:Hoe bewaar je die foto dan? Met Bestand-Opslaan als.. zou het toch moeten lukken. En met welk programma?
Sidi zei:Ik vermoed dat je het gewijzigde bestand niet op dezelfde lokatie als het origineel opslaat. Dat zou verklaren waarom de foto terug gaat naar z'n oude resolutie. En Irfanview waarschuwt bij afsluiten namelijk niet dat een bestand is gewijzigd en slaat dan ook niks op als je dat niet zelf bewust doet. Ik neem aan dat Paint Shop dat wel doet.
Sidi zei:??? Heel apart...
Wat doe je dan precies?
Sidi zei:Ah, vandaar. Dat vergrootglas is enkel om een gedeelte van je foto even uit te lichten maar doet niets daadwerkelijk met het bestand. Het is slechts de weergave op je scherm. Onder in de statusbalk kun je zien op hoeveel procent de huidige weergave is. Als daar bijvoorbeeld 50% staat dan houdt dat in dat de werkelijke schermgrootte nog een keer zo groot is. Bij 200% houdt het dus in dat de werkelijke schermweergave slechts de helft is.
Foto resizen met Irfanview.
- Open de foto
- Ga naar Afbeelding - Grootte wijzigen... Er verschijnt een scherm met tal van opties. Hierin kun je één van de voorgebakken groottes in het rechtervenster kiezen of je geeft zelf een grootte op in het linkervenster. Dit kun je doen in echte pixels of in een percentage van het origineel. Zorg dat "Aspect ratio" aangevinkt staat.
- Sla de foto opnieuw op via Bestand - Opslaan als..
Als je de originele foto ooit nog nodig hebt is het verstandig het nieuwe bestand onder een andere naam op te slaan. Indien je dat niet wilt komt Irfanview met de melding dat het bestand al bestaat en biedt aan het te overschrijven
Ik denk dat het zo moet lukken.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.