• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal records dat aan twee voorwaarden voldoet tellen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

velde046

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2004
Ik heb niet direct iets kunnen vinden, maar heb ook geen idee waar ik precies op zoeken moet, dus bij deze de vraag. Ik heb een voorbeeld bijgesloten.

In het voorbeeld is een groen deel, dit is normaal een aparte sheet, maar maakt voor het voorbeeld niet uit. Dit is mijn data-sheet.

Vervolgens tel ik in de oranje delen de aanvragen per week of per weekdag. Op zich niet zo spannend, maar nu wil ik in het blauwe gedeelte graag per week zien op welke dag iets binnengekomen is, dus in cel B2 wil ik alle aanvragen zien die in week 1 zijn binnengekomen op maandag, in C2 aantal in week 1 op dinsdag etc.

Ik heb diverse dingen geprobeerd, maar ik kom er niet uit, en toch heb ik het idee dat dit niet zo lastig zou moeten zijn...
Ik weet bijna zeker dat hier iemand is die me zou kunnen helpen.

Bijlagen

Ik heb niet direct iets kunnen vinden, maar heb ook geen idee waar ik precies op zoeken moet, dus bij deze de vraag. Ik heb een voorbeeld bijgesloten.

SOMPRODUCT formule...

Al honderden keren toegepast op het Excel forum hier.

Thanks

Ongelooflijk, daar was ik niet opgekomen, was de term wel her en der tegengekomen, maar had zoiets van ik wil ze tellen en niet optellen. Anyway enorm bedankt voor de zet in de goede richting.
Ik heb het met de tip door zoeken op sumproduct kunnen vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan