• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal regels met alleen een nul

Status
Niet open voor verdere reacties.

robdgr

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2001
Berichten
4.420
Office versie
Microsoft 365
In bijgaand bestandje, een uittreksel, heb ik via een hulpkolom geteld of er alleen maar een nul in B t/m K staat. Ik vermoed dat dat ook via een formule voor het hele bestand, dus zonder hulpkolom, kan, maar ik vind hem even niet.
 

Bijlagen

  • Voor het eerst.xls
    16,5 KB · Weergaven: 28
Code:
=SOMPRODUCT((AANTAL.ALS(VERSCHUIVING(B$2:K$2;[COLOR="Red"]RIJ($1:$20[/COLOR]););0)=10)*1)
Waarbij je het rode gedeelte kan aanpassen aan het gewenste aantal regels.
 
Paul,

Dank, ik snap je formule, maar bedenk hem niet zelf. Het gaat om 2000 regels van de Top 2000, een jaarlijks bestand waarmee ik nieuwe dingen probeer, waar ik toch vaak hulp bij nodig heb. :confused:

Ik ga nu aan weer een nieuw probleem werken: het verschil in dagen en tijd tot Eerste Kerstdag 12:00 uur. Dagen heb ik uiteraard al, maar met tijdsverschil heb ik nog nooit iets gedaan. Kom ik er niet uit, dan meld ik mij weer.
 
als het om 2000 regels gaat, zal je bestand zeer zwaar worden met een somproduct-formule.
Indien Excel daardoor te traag werkt voor jou, kan je beter met een macro werken.

Als je voor de eerste keer met tijd werkt in Excel: Succes! :) Ikzelf heb er allicht al veel op gevloekt. Maar dit forum en zijn zoekfunctie zijn een handig hulpmiddel ;)
 
De zwaarte valt wel mee.

De tijd is simpel: einddatum-nu() met celeigenschappen
Code:
[<2] d "dag" u "uur" m "minuten" s "seconden";[>2] d "dagen" u "uur" m "minuten" s "seconden" ; d "dagen" u "uur" m "min" s "sec"
geeft dagen, uren, minuten en seconden in één cel.

Ik moet dit nog even verwerken, maar kijk later deze dag op mijn site, klik op links en klik op het Top2000-vignet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan