ik ben bezig met het bewerken van een php-bestand, ik ben hier nog niet zo goed in vandaar deze hulp gevraagt.
ik heb een gastenboek. nu is het zo dat je een url kunt invullen, maar dit is niet verplicht. wanneer het bericht geplaatst is dan moet je op de naam van de persoon kunnen klikken en dan moet je naar zijn/haar site gelinkt worden.
nu is mijn probleem alleen, wanneer iemand niks invult dan krijg ik wel een link (blank). dus ik wil de functie <a> niet meer hebben wanneer iemand niks ingevult heeft
de string voor de url is 'email' omdat ik geen zin had om mijn database en hele script te moeten herschrijven.
dit hierboven heb ik dus gedeeltelijk zelf bedacht, zelf had ik dan bedacht dat bij de functie "if" het script moet kijken of er meer dan 0 tekens ingevult zijn, maar volgensmij bekijkt die nu of de waarde groter is dan 0
ik hoop dat jullie mn verhaal begrijpen. ik hoor graag van jullie
ik heb een gastenboek. nu is het zo dat je een url kunt invullen, maar dit is niet verplicht. wanneer het bericht geplaatst is dan moet je op de naam van de persoon kunnen klikken en dan moet je naar zijn/haar site gelinkt worden.
nu is mijn probleem alleen, wanneer iemand niks invult dan krijg ik wel een link (blank). dus ik wil de functie <a> niet meer hebben wanneer iemand niks ingevult heeft
Code:
if (email > 0)
{
echo "<fieldset><legend><a title='ga naar de site van ". $record->naam ."' href='". $record->email ."' target='blank'><font color='#000000' size='4'>". $record->naam ."</a>: </font><font color='#000000'>". $record->date ."</font></legend><br>". $record->bericht ."<p></fieldset><p>";
}
else
{
echo "<fieldset><legend><font color='#000000' size='4'>". $record->naam .": </font><font color='#000000'>". $record->date ."</font></legend><br>". $record->bericht ."<p></fieldset><p>";
}
de string voor de url is 'email' omdat ik geen zin had om mijn database en hele script te moeten herschrijven.
dit hierboven heb ik dus gedeeltelijk zelf bedacht, zelf had ik dan bedacht dat bij de functie "if" het script moet kijken of er meer dan 0 tekens ingevult zijn, maar volgensmij bekijkt die nu of de waarde groter is dan 0
ik hoop dat jullie mn verhaal begrijpen. ik hoor graag van jullie