Opgelost ThisWorkbook onverklaarbaar in project

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Doohan

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2012
Beste helper,

In mijn VBA project heb ik ongevraagd Blad5(Thisworkbook) in de tree staan voorheen was dit blad5(blad) nu is ongevraagd blad5(blad) gewijzigd in Blad51(blad) maar de code die daarachter zou zitten zit in Blad51(blad) zit nu in Blad5(Thisworkbook). Ik heb wel een backup dus er is niets aan de hand. Maar ik vraag me gewoon af he komt dit. Ik kan nadat dit is gebeurt ook geen blad-object verwijderen. Er staan nu dus 2 thisworkbook objecten (zie afbeelding.)

Bijlagen

• 1755604388709.png
    1755604388709.png
    113,5 KB · Weergaven: 19
In mijn VBA project heb ik ongevraagd Blad5(Thisworkbook) in de tree staan voorheen was dit blad5(blad) nu is ongevraagd blad5(blad) gewijzigd in Blad51(blad) maar de code die daarachter zou zitten zit in Blad51(blad) zit nu in Blad5(Thisworkbook).
Ik weet niet wat je denkt te zien, maar je hebt een module ThisWorkbook, én een module met code voor Blad5. Ik zie géén module Blad5(ThisWorkbook). En volgens mij kán dat ook helemaal niet, omdat ThisWorkbook bovenaan de rangorde staat. De overige werelden hebben vermoedelijk (nog) geen code. Vandaar dat ze andere pictogrammen hebben. De twee modules met code hebben ook niets met elkaar te maken.

Ik leg uit wat ik zie. Ik zie 2 excel pictogrammen in mijn tree waar verder alleen de pictogrammen van de sheets staan. De onderste Thisworkbook en en halverwege (see Screenshot) Blad5 met hetzelfde pictogram.
De onderste begrijp ik maar die halverwege Blad5 met excel icoon is zomaar ontstaan. De code die je links ziet staat achter Blad5 met excel icoon. Maar deze stond echter achter het object (Blad51 met de sheet icoon) deze is nu ineens leeg. Het feit dat alleen al Blad5 wat 1st een sheet icoon had en nu Blad51 heet is al raar. Mijn bestand heeft ieder geval een wijziging gehad die ik zelf niet heb geïnitieerd.

Bericht automatisch samengevoegd:

Ik sluit dit lijntje omdat ik verder met mijn back-up kan maar misschien heeft iemand toch een verklaring.
Alvast vriendelijk dank

Terug
Bovenaan Onderaan