• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal tellen als, maar alleen voor unieke waardes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mubels

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2010
Hai allemaal,

Ik wil het aantal keer tellen dat er een bepaalde melding voorkomt, voor een bepaalde groep, voor een bepaalde divisie. Dit lukt prima, heb deze formule gebruikt:

=SOMPRODUCT(((LINKS($D$1:$D$35642;1)=Y$5))*($E$1:$E$35642=$X$4)*($I$1:$I$35642=$X6))

(en inY5, X4 en X6 staan dan in dit geval de melding, groep en divisie).

Nu wil ik echter dat een rij alleen meegeteld wordt, als de waarde uniek is in kolom A.

In mijn bestand staan namelijk werkordernummers in kolom A, maar sommige werkorders staan meerdere keren vermeld (wel telkens met de zelfde groep, divisie en foutmelding) omdat er verschillende mensen aan gewerkt hebben. Ik wil eigenlijk alleen het aantal (unieke) werkorders (met in achtneming van de genoemde criteria) weten. Dus ook al staat ie in meerdere rijen, wil ik dat hij maar 1 keer geteld wordt.

Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt!!

Myrthe

Beste Mubels ;)

Waarom werk je met geen filter, zie bestandje.
Heb hukpkolom B gebruikt voor formule te plaatsen.

Ga als volgt te werk:

Sorteer eerst alle werkorders van klein naar groot.
Filter op JA bij melding.
Filter op 1 in kolom B

Je zal dan zien dat er 4 unieke werkorders zijn in kolom A.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan