• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal tellen bij meerdere variabelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wendybeginner

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2010
Ik ben inmiddels al een heel eind met mijn werkvoorraad-overzicht.
Nu heb ik echter weer een vraag.....

Ik kan een overzicht maken waarbij ik de instroom en uitstroom per week weergeef. Gekoppeld aan een deadline wordt weergegeven of de afhandeling (uitstroom) tijdig is. Nu wil ik dit ook graag koppelen aan de afdeling die de afhandeling verzorgt heeft. Het aantal afhandelingen per afdeling en het aantal afhandelingen per afdeling dat op tijd gedaan is.
Nu zou ik dat daarna ook nog graag koppelen aan een bepaalde periode. Dus de afhandeling in week X, Y aantal door afdeling Z, waarvan A% op tijd.....
of kan ik dat beter in een draaitabel weergeven? En dan voel je hem aankomen.......hoe doe ik dat????

Zie ook bijgaand excelbestand.

Bedankt alvast!!

Bijlagen

eerst een antwoord op andere vragen

ik heb even gekeken voor de draaitabellen, ik wil dan echter eerst graag weten hoe ik de andere gegevens kan ophalen/weergeven. Dit voordat ik overga tot het maken van draaitabellen.

kan iemand mij daarbij helpen?

bedankt!

Tijdigheid koppelen aan door wie afgehandeld

Misschien heb ik mijn vraag niet helemaal duidelijk gesteld, maar kan iemand mij alsjeblieft verder helpen???
Ik probeer mijn vraag helderder te formuleren.

Hoe maak ik een koppeling tussen de gegevens uit verschillende kolommen?

Tijdige beantwoording heb ik weer laten geven door een vergelijking te maken tussen binnenkomst en afhandeldatum.

Ik weet ook door wie de beantwoording is gedaan. Hoe geef ik weer hoe vaak (percentage) de afhandeling door een afdeling tijdig is gedaan?
Dus afhandeling in week ...., waarvan X aantal door afdeling Y. Percentage tijdige afhandeling is.....(%)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.alvast bedankt!!!
ps ik heb in mei een excelcursus, maar ik zou dit graag voor die tijd al kunnen inregelen, zodat ik bepaalde rapportages kan draaien.

Groetjes Wendy

Ha Wendy,

Ik denk dat je dit bedoeld (Zie bijlage)

wel zou ik je gegevens verdelen over verschillende tabbladen om de duidelijkheid te vergroten.

gr. Mark

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan