• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal tellen in VBA-code

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdjeVis

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Aantal tellen mbv VBA-code

Goeiemiddag,

Wie heeft de oplossing voor de vraag : hoe luidt in VBA-code de regel om in één keer te weten hoe vaak een bepaalde tekst in een bepaalde kolom voor komt? Ik zoek al een tijd maar kom er niet uit.

Daarnaast misschien ook de code om in één keer alle regels te verwijderen die in een bepaalde kolom een bepaalde tekst bevatten.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Edjevis, Op je 1e vraag kan ik je zo ff vlug een antwoordje geven... Doe dit met de worksheet function 'Countif'. In code zou het er dan zo uit kunnen zien
Code:
Sub TelAantal()
Dim iAantal As Integer

With Application
        iAantal = .WorksheetFunction.CountIf(Range("A:A"), .InputBox("Wat zoek je?", "Zoek en tel", , , , , , 3))
    End With

MsgBox "Het gezochte komt totaal " & iAantal & " keer voor!", vbOKOnly, "Resultaat"

End Sub
Ik ga d'r hierbij gemakshalve van uit dat de kolom waarin je zoekt, kolom A is....

Groet, Leo

Heren, beiden hartelijk bedankt voor jullie reactie, hier kan ik weer wat mee!
Maar uh, Wigi, waar bleef je antwoord zo lang :D

Overigens wordt er bij die oplossing zo te zien gebruikt gemaakt van het autofilter, waarbij alle (op dat moment) zichtbare regels worden verwijderd. Het is niet mogelijk om zonder dat autofilter gewoon te zeggen : gooi alle regels weg die in kolom X waarde Y hebben staan?

Laatst bewerkt:
Hallo,

Heb deze code ook even gebruikt maar ik krijg steeds 0 als resultaat. Ik zoek in de kolom N dus ik veronderstel dat ik Range("N:N") moet gebruiken?

2de vraagje: Voor mij zou het beter zijn als ik het gevonden resultaat in een bepaalde cel plaats, laat ons zeggen R1. Is dit ook mogelijk? Bedankt voor de hulp!

DEWCAP

Dewcap, Tuurlijk kan dat...:D
Code:
Sub TelAantal()
Dim iAantal As Integer

With Application
        iAantal = .WorksheetFunction.CountIf(Range("N:N"), .InputBox("Wat zoek je?", "Zoek en tel", , , , , , 3))
    End With

Range("R1").value = iAantal 

End Sub

Groet, Leo

Bedankt voor het antwoord. Het resultaat wordt inderdaad in R1 geplaatst, maar is steeds 0...

Ik zoek in een kolom met waarden FALSE en TRUE en zou het aantal TRUE in R1 willen hebben.

Heb even zelf een macro probere maken en ik heb dit bekomen:

Sub test()

Range ("R1").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=COUNTIF(C[-4], ""TRUE"")"

End Sub

Ik vrees echter dat dit niet echt een correct manier van werken is?

Code:
Sub test()
      Range("R1").Formula = "=COUNTIF(" & Columns("N").AddressLocal(0, 0) & ",TRUE)"
End Sub

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan