• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal tussen twee waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjan1986

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een formule om het aantal tussen twee waarde weer te geven.
In de bijlage is een voorbeeld. De reeks is verzonnen want gaat eigenlijk om een reeks van +8000 waarde. Ik zoek dus een formule die de aantallen weergeeft tussend de waarde in cel D3 (11) en E3(20) hierbij wil ik dat de waarde in D3 mee wordt geteld ( is gelijk aan). Antwoord hoort dus 2 te zijn.Bekijk bijlage voorbeeld.xlsBekijk bijlage voorbeeld.xls
Kan iemand mij hierbij helpen?

Kijk eens wat je hier mee kan:
Code:
=SOMPRODUCT(($B$2:$B$18>=D2)*($B$2:$B$18<=E2))
Succes,

Op zich klopt deze formule wel. Alleen als ik het toepas op mijn orginele bestand mis ik ineens 600 waarde. Ik kan het je niet laten zien want het bestand is te groot om hier te plaatsen. Ik ga nog wel verder zoeken

Vreemd, :confused: dan komen er toch een aantal vragen naar boven:
- Heb je de bereiken aangepast?
- staan alle getallen ook als getal in de cel en niet als tekst?
- Wat is het verschil dan tussen de cellen die de formule niet en wel pakt?
- Heb je met het doortrekken van de formule de $ wel op je juiste plaats?

Succes,

Laatst bewerkt:
Ik zie nu het probleem. het heeft te maken met afronding van de getallen. Dus als ik een waarde heb van 10.2 dan pakt deze hem niet in het bereik van 0-10 en ook niet bij het bereik van 11-20. Heb je hier een oplossing voor? Als ik het bereik aan pas naar 0-11 en 11-21 dan kom ik in de problemen doordat deze sommige waarde meerdere keren pakt vanwege het ronde getal

dank je wel

Je zou de formule iets kunnen aanpassen naar:
Code:
=SOMPRODUCT(($B$2:$B$18>=D2)*($B$2:$B$18<E2+1))
Hij kijkt nu naar het getal dat groter en/of gelijk aan D2 en kleiner dan E2+1 (E2=10 +1 = 11) en dus niet gelijk aan E2.

Succes,

is gelukt heb het = teken weg gehaald, behalve bij het bereik 0-11.
dank voor je hulp

was niet helemaal duidelijk maar dit is de formule geworden:
=SOMPRODUCT(($B$2:$B$18>D3)*($B$2:$B$18<=E3))

het bereik heb ik aangepast naar 11-21 en wanneer je dan 10.5 in typt dan rekend de formule deze waarde wel mee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan