• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal unieke combinatie met som van aantallen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sylvester en SNB bedankt, wilde net posten dat het niet mogelijk is om A3 en B3 leeg te laten aangezien de kop en data samen zitten.
Voorbeeld van SNB ziet er goed uit.

vervolg combi

Gurus,

In het verlengde van de vorige vraagstuk nog een vraag zie bijlage met voorbeeld.
In kolom A heb ik de producten en in B t/m K de verschillende types. De 1 geeft aan als het product gebouwd is uit de betreffende type.
Nu wil ik weten hoe vaak elke combinatie naar voren komt. Van de eerste 5 types heb ik een voorbeeld gemaakt. Uiteindelijk wil ik dan een overzicht met de aantallen van de verschillende types zoals weeregegen in de kolommen P en Q.
Bekijk bijlage Combi.xlsxBedankt alvast.

In cel Q4
Code:
=SOM.ALS(M4:M8;P4;N4:N8)
en dan naar beneden doorvoeren.

AlpaMax klopt, maar in de kolommen M en N heb ik het nu handmatig gedaan. Dus het bepalen daarvan moet eerst gebeuren alvorens ik de formule kan gebruiken.

Misschien een beetje krom uitgelegd. Maar in principe wil ik per regel kijken wanneer er een 1 voorkomt in een kolom dan een concatinatie van de type naam regel 3(A t/m J)

Hi SNB het kopt maar de combinatie moet gebasseerd zijn uit de letters ( a t/m j) en niet de waardes Indien de waarde 1 is dan de debetreffende letter combineren et de volgende in de regel die ook 1 is.

@Sylvestre,

Bedankt, ziet er goed uit. Kan de macro ook alleen rekening houden met de rijen die gevuld zijn. Nu kijkt hij denk ik tot rij 45. Maar indien het programma meer rijen genereerd worden deze niet meegenomen.

Dan pas toch gewoon de formule in kolom M even aan ?!

@SNB

Macro van Sylvester werkt goed. Ik heb het aangepast tot 30000 rijen. Laatste regel geef dan logischerwijs wel een lege naam met aantal keren dat het voor komt. Doe ik wel handmatig verwijderen dan.
Thanks!

@SNB
Bedankt, kan ook. Alleen heb ik liever de formules niet zichtbaar in de cellen. En ik weet niet van te voren als ik 5000 of 30000 regels krijg. Anders moet ik van te voren alle formules gaan doortrekken.

Bestudeer de kenmerken van een listobject eerst eens.

Inderdaad wat SNB zegt in #78: giet alles in een tabelvorm, want dan hoef je geen formules door te trekken.
Dat gebeurt in een tabel nl. automatisch.

En dan via 'cellen beveiligen' kan je de formules onzichtbaar maken.

Greetz/Excelbat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan