• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal uren bereken van bepaalde waarde's

Status
Niet open voor verdere reacties.

intered

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Berichten
85
Goedemorgen,

Voor me werk heb ik een Excel document in elkaar gezet die bepaalde gegevens verwerkt in een grafiek, dit zowel per uur als per 10 minuten. Nu zal ik er iets in willen zetten dat automatisch de gegevens berekend die de waarde hebben tussen 0 – 200 en daarvan hoeveel minuten dat is. Het zelfde voor de waarde tussen de 201 – 400 en tussen de 401 – 600.

Om een voorbeeld te geven:

In kolom A staat de datum
In kolom B staat de tijd per 10 minuten (0:00 – 0:10 – 0:20 enz)
In kolum C staat de waarde

Voor een nog beter voorbeeld… zie bijlage!

Hoe kan ik dat als beste aanpakken?
Bekijk bijlage Voorbeeld1.rar
 
iemand nog een idee / tip hoe ik dit als best kan doen? Of is het uberhaupt niet mogelijk in excel?
 
dat automatisch de gegevens berekend die de waarde hebben tussen 0 – 200 en daarvan hoeveel minuten dat is

Ik begrijp helaas dus niet wat je berekend wilt hebben?
Kun je handmatig aangeven om welke cellen het gaat.
Dan kunnen wij kijken of we dit kunnen omzetten naar formules.
 
Oke, had al zo'n vermoeden dat ik het niet helemaal duidelijk had geformuleerd.

In Tabblad grafiek staat in kolom D3 t/m D747 staat de datum, in kolum E3 t/m E747 staat de tijd (per uur), in kolom F3 t/m F747 staat de belasting die er in dat uur plaats vond.

Om een voorbeeld te geven:
In rij 20 staat in Kolom E 17.00 (de tijd) en in kolom F de waarde 239
In rij 21 staat in kolom E 18.00 (de tijd) en in kolom F de waarde 658
In rij 23 staat in kolom E 20.00 (de tijd) en in kolom F de waarde 823

De threshold is bepaald op 200.

De bedoeling is dat er wordt uitberekend hoeveel uur er een belasting plaats vond van tussen de waarde 0 en 199, vervolgens hoeveel uur tussen de waarde 200 en 399, gevolgt door de hoeveel uur tussen de waarde 400 en 599 en ga zo maar door tot ergens 2200 tot 2399.

En het zo mooi zijn als de treshold eenvoudig kon worden aangepast d.m.v. een verwijzing naar de cel K4.


Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd wat de bedoeling is?
 
Zie het staatje in cellen: J67:K78
 

Bijlagen

  • Voorbeeld1.rar
    85,9 KB · Weergaven: 31
whow, super bedankt!! Dat is precies wat ik bedoelde! :)

Nu nog voormelf een poging wagen om die som te begrijpen... ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan