aantal velden invoege

Status
Niet open voor verdere reacties.

smitty

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2000
Berichten
155
Hoi,
Ik wil een database maken waarin ik bijhoud welke persoonlijke beschermingsmiddelen iemand heeft ontvangen. Ik heb een tabel met persoonsgegevens, en een tabel met afdelingnummers. Deze zijn aan elkaar gekoppeld. Nu wil ik een nieuwe tabel:(pbm) maken waarin ik dus nieuwe gegevens in ga voeren. Er moet in komen: naam etc van personeelslid. Dit zijn dus alle velden uit de personentabel. Hierna volgen aankruisvakjes of en wat ze ontvangen hebben en wanneer. Kan ik nu dmv een koppeling het zo maken dat, als men bijv. nr. 1 selecteerd , dat alle gegevens van die persoon in mijn pbm-tabel terechtkomt. Zodat ik uit deze tabel querys kan maken hoeveel iemand gehad heeft per afdeling?
 
Je moet een nieuwe tabel maken met een veld waarin het sleutelveld van de personentabel staat. Deze twee tabellen koppel je aan elkaar met "relaties". Het is wat moeilijk uitleggen in woorden. Misschien kan je een voorbeeld mailen.
 
velden invoegen

Bijgevoegd het bestand.
Ik wil dus in de PBM tabel dmv één klik de het totale record van een persoon toevoegen. Ik weet niet of dit kan. Anders moet ik een persoontabel aanmaken met een veld waar in staat: naam,voornaam,tussenvoegsel,afdeling etc.
Dit kan niet de bedoeling zijn, lijkt me
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan