Aantal velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

LarsL

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2008
Hallo allemaal,
Ik ben een class aan het maken die gebruik maakt van cURL om zo postvelden te versturen naar een site. Met de functie addField() kun je velden toevoegen om te versturen, deze komen dan in een array. Uiteindelijk wil ik ze dan versturen via cURL. Postvelden in cURL kunnen zo verstuurd worden:
PHP:
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, "naam=piet");
// Voorbeeld
Maar hoe kan ik dan die array inlezen in de tweede curl_setopt() zodat ik die postvelden definieer voor verzending?

Alvast bedankt,
Lars.

Laatst bewerkt:
Sorry, maar ik begrijp de vraag niet helemaal..?

Welke array wil je uitlezen?

PHP:
$Fields = array();
function addField($postveldnaam, $postvelddata) {
$Fields[$postveldnaam]=$postvelddata;
}
Waardoor je dus een array krijgt die na een paar keer addField() aangeroepen te hebben vol zit met de namen van de postvelden en de data van de postvelden.
Zo kun je dus op afstand post input velden verzenden d.m.v. cURL.
Maar die $Fields array wil ik dan uitlezen in de curl_setopt die de postvelden definieerd.
Dat is deze:
PHP:
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, "naam=piet");
bij naam=piet zeg je dus dat het input-veld genaamd naam op die pagina de data piet moet bevatten.
Zo kun je nog meer dingen toevoegen zoals bijvoorbeeld:
PHP:
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, "naam=piet&password=pietje123");
Waardoor je dus ook het input-veld genaamd password de data pietje123 meegeeft.
Daarna kun je het verzenden met curl_exec($ch);, maar hoe zorg ik dat die curl_setopt volgens die array word ingedeeld, stel dat ik de array zo zou hebben:
PHP:
$Fields = array('naam' => 'piet', 'password' => 'pietje123');
Hoe zou ik die dan in die curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, ); kunnen zetten?
Ik weet van te voren namelijk niet hoe de velden heten en wat hun data is.

Laatst bewerkt:
Hmmm, als ik op PHP.net kijk dan zou je ook gewoon een array kunnen attachen?

CURLOPT_POSTFIELDS
The full data to post in a HTTP "POST" operation. To post a file, prepend a filename with @ and use the full path. This can either be passed as a urlencoded string like 'para1=val1&para2=val2&...' or as an array with the field name as key and field data as value.

Zou ik dat eerst proberen, als ik jou was ;)

EDIT: Het is me inmiddels gelukt dankzij uw hulp, hij accepteert inderdaad een array, hardstikke bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan