• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal verborgen rijen zichtbaar maken afhankelijk van opgegeven waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gekkodani

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jul 2019
Berichten
2
Hallo allemaal,

Ik weet redelijk mijn weg met/in excel en vba, maar nu kom ik op een terrein waar ik mijn weg helaas niet in weet. Het volgende is het geval wat ik voor elkaar probeer te krijgen:

Ik wil dat wanneer de eindgebruiker in een bepaalde cel (B3) een waarde (0 tm 5) selecteert dmv dropdown er meerdere rijen zichtbaar worden. M.a.w. selecteert men 1 dan moeten rijen 5 tm 8 zichtbaar worden, selecteert men 2 dan rijen 5 tm 11 etc etc. Bij waarde 0 moeten geen rijen tevoorschijn komen
Uitgangspunt is dus dat de rijen al zijn verborgen maar pas tevoorschijn komen afhankelijk van de opgegeven waarde en dat de eindgebruiker daarna de rijen die tevoorschijn zijn gekomen verder moet invullen. Zie bijlage voor beter beeld bij mijn vraag. PS De rijen zijn voor nu uiteraard niet verborgen

Ik weet dat dit dmv vba moet maar kom er niet uit met het betere zoekwerk. Hopelijk kan iemand hier mij verder helpen. Mijn dank is groot
Gr
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    10,4 KB · Weergaven: 22
In de module van Blad1

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Target.Address = "$B$3" Then
    Rows("8:28").Hidden = True
    If Target > 0 Then Rows(8).Resize(Target * 4).Hidden = False
  End If
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan