Aantal vragen over website

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornbos

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2009
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het maken van een website. Ik heb via Yourhosting domein namen gekocht alleen heb ik daarover de volgende vraag:

Stel dat mijn domein naam www.mijnsite.nl is, dat hoef ik voor bijvoorbeeld www.mijnsite.nl/producten toch geen extra domein te kopen?

En ik wilde graag weten hoe ik via google het hoogst in de zoekmachine kom. Als ik over mijn onderwerp iets intik op google, is er eigenlijk niet iets over te vinden. Dus hoe kom ik dan zo hoog mogelijk?

En mijn volgende vraag is dan ook, dat wanneer iemand bij google intikt: Hoe kom ik aan bedorven appels? (ik noem maar iets héél geks) bij mijn site terecht komt die daar over gaat. Het gaat dan niet over hoe je aan bedorven appels komt, maar wel in het algemeen: bedorven fruit.

Kortom, iemand tikt iets in wat met mijn onderwerp te maken heeft en komt dan op de pagina van mijn website uit die over het onderwerp van de gebruiker gaat.

Ik hoop dat ik snel antwoord krijg!

Met vriendelijke groeten,

Björn Bos

Hallo allemaal,

Stel dat mijn domein naam www.mijnsite.nl is, dat hoef ik voor bijvoorbeeld www.mijnsite.nl/producten toch geen extra domein te kopen?

Nope, je hebt alles wat je achter .nl/ zet helemaal zelf in de hand.

En ik wilde graag weten hoe ik via google het hoogst in de zoekmachine kom. Als ik over mijn onderwerp iets intik op google, is er eigenlijk niet iets over te vinden. Dus hoe kom ik dan zo hoog mogelijk?

En mijn volgende vraag is dan ook, dat wanneer iemand bij google intikt: Hoe kom ik aan bedorven appels? (ik noem maar iets héél geks) bij mijn site terecht komt die daar over gaat. Het gaat dan niet over hoe je aan bedorven appels komt, maar wel in het algemeen: bedorven fruit.

Kortom, iemand tikt iets in wat met mijn onderwerp te maken heeft en komt dan op de pagina van mijn website uit die over het onderwerp van de gebruiker gaat.

Lees je in op het onderwerp SEO (Search Engine Optimisation), dit is wel een goed begin: http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=nl&answer=35291

vraag 1: nee je hoeft geen extra domeinen te kopen,"producten" is een map in je "root" folder,je kan zoveel mappen maken als je zelf wil
voor de overige vragen kan je beter dit lezen,hoef ik niet een heel verhaal te typen....

vraag 1: nee je hoeft geen extra domeinen te kopen,"producten" is een map in je "root" folder,je kan zoveel mappen maken als je zelf wil
voor de overige vragen kan je beter dit lezen,hoef ik niet een heel verhaal te typen....

Dat gebeuren met de zoektermen in je site naar voren laten komen snap ik. Maar moet je je site bij google ook aanmelden of iets? Zo ja, hoe doe je dat dan?

En @Berkery

Uit de pagina begrijp ik dat je moet huren en dat kost geld neem ik aan?

In principe hoef je je niet 'aan te melden' bij google. Google vind je vanzelf wel; echter, dit dus alleen als er mensen naar jou site toe linken, en in het begin neem ik aan dat dat niet zo is. Het is dus inderdaad verstandig om de link van ricovld 1x te gebruiken.

SEO is een marketingwoord dat tegenwoordig erg veel veel te veel gebruikt wordt. De google pagina heeft het in het begin over een 'SEO inhuren' en daarmee bedoelen ze iemand inhuren die verstand heeft van SEO.

Overgens is SEO echt onzin iets voor mensen ide niet zo veel verstand hebben van websites. Here is the deal: als je vanaf het begin af aan goede HTML code schrijft en dingen doet met progressive enhancement in je achterhoofd, heb je helemaal geen 'SEO' nodig. Echter, als je dingen als webbuilders gebruikt (frontpage, andere wysiwyg editors) kan het zijn dat je alsnog in de code moet duiken om je 'SEO' goed te krijgen.

Laatst bewerkt:
In principe hoef je je niet 'aan te melden' bij google. Google vind je vanzelf wel; echter, dit dus alleen als er mensen naar jou site toe linken, en in het begin neem ik aan dat dat niet zo is. Het is dus inderdaad verstandig om de link van ricovld 1x te gebruiken.

SEO is een marketingwoord dat tegenwoordig erg veel veel te veel gebruikt wordt. De google pagina heeft het in het begin over een 'SEO inhuren' en daarmee bedoelen ze iemand inhuren die verstand heeft van SEO.

Overgens is SEO echt onzin iets voor mensen ide niet zo veel verstand hebben van websites. Here is the deal: als je vanaf het begin af aan goede HTML code schrijft en dingen doet met progressive enhancement in je achterhoofd, heb je helemaal geen 'SEO' nodig. Echter, als je dingen als webbuilders gebruikt (frontpage, andere wysiwyg editors) kan het zijn dat je alsnog in de code moet duiken om je 'SEO' goed te krijgen.

Ik maak mijn website inderdaad wel met een websitebuilder. Ik heb wel een klein beetje verstand van html en php, alleen met een websitebuilder gaat dit gewoon even wat sneller. Dit betekent dus dat ik later in mijn code zal moeten "duiken" om de SEO goed te krijgen?

Want aan de hand van sommige pagina's die ik gelezen heb concludeer ik dat wanneer je je zoekwoorden veel in je website terug laat komen hij toch hoog in de lijst komt te staan? Dus alle headers, text, kopjes noem zo maar op. Of zie ik dit fout?

Zo ja, hoe kan ik er dan met een websitebuilder er óók voor zorgen dat mijn site hoog komt te staan doormiddel van die zoekwoorden te gebruiken? Ik gebruik Blue Voda.

Groetjes,

Björn Bos

Laatst bewerkt:
Hallo Bjornbos,

Leuk dat je begint met het maken van een website.
Pas wel op met de betreffende PDF van Google: er wordt veel te veel op metatags geconcentreerd terwijl gewone tags zoals bij blogs veel meer helpen.

Over Blue Voda: ik krijg op een één of andere manier ook steeds mailtjes van hun (ergens aangemeld blijkbaar) en soms zie ik wel leuke nieuwtjes die een hoop verklaren maar ik heb bij Blue Voda het idee dat het allemaal niet veel helpt.
Het ziet er allemaal erg commercieel uit en geadvanceerde opties kosten ook geld (dat ruik je gewoon op de site als er weer een flap te voorschijn komt van 'wist je dat we dit ook hadden?').
Verder is Blue Voda niet malafide hoor.

Google daarentegen heeft het veel over eigen verantwoordelijkheid en zelf aanpassen.
Dat kunnen ze mooi zeggen want zij bepalen of een site wordt geïndexeerd en zij vinden het je eigen verantwoordelijkheid aan de eisen te voldoen.
Dat is deels ook zo maar soms miskijkt Google zich op een site (heb ik onlangs met een blog van mij gehad na een nieuwe indexering) en krijg je opeens veel minder bezoekers.
Ook heeft Google aparte eisen (sites moeten content hebben die iets toevoegt, maar wat en in hoeverre?).

Aan de hand van wat jij voor een soort site wilt gaan maken kan ik je hier op het forum wel een passend advies geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan