Aantal vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

KlikKlak

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2010
Hallo allemaal,

Ik heb vorig jaar een tweedehandse computer gekocht. Hij is bedoeld voor gaming, en dat lukt ook wel.
Maar sinds eergisteren begon mijn computer te blazen als ik bezig ben met bijvoorbeeld Minecraft of Adobe After Effects. Ook ben ik een beetje benieuwd of mijn temperatuur wel normaal is. Ook vind ik dat Java wel erg veel van mijn geheugen slurpt, 300 mb soms wel.
Hier een snapshot van Speccy.
http://speccy.piriform.com/results/mC8C1JXoAeJCiwqDb3kXv3l

Ik gebruik elke dag CCleaner, en MBAM gebruik ik ook. Ik heb Avira als virus scanner.

Mvg,
Henk

Dat je cpu-fan en de videokaart fans gaan staan blazen bij het spelen van een game is niet abnormaal.
Ik vind de pc wel wat krap aan voor gaming (zowel qua geheugen, processor als videokaart), maar dat hangt natuurlijk erg af van de soort games je wilt spelen en met welke grafische details je dat wilt.
Ik vermoed dat de PC het wel erg benauwd gaat krijgen als je de allernieuwste games gaat draaien.

Het is ook niet echt bedoeld voor de nieuwste splinter nieuwe games bijvoorbeeld Battlefield 3 maar ik bedoel Minecraft zou wel moeten lukken. Need for Speed lukte ook vloeiend zonder blazen.
Maar ik heb bij taakbeheer gekeken en het ligt aan de Java binary ofzo, die heeft gelijk al 60% van de processor. Dat vind ik wel een beetje dom. De computer heb ik nooit horen blazen en sinds eer gisteren opeens wel.

Weet iemand misschien wat ik tegen dat Java kan doen?

Al een diepe scan gedaan met verschillende (gratis) anti virus pakketten zoals Malwarebytes en Emsisoft?
Welke AV staat er nu op de PC?
Wat is de exacte naam van dat Java-proces?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan