• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal vrijdagen tellen in de even weken tussen twee data

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartlenstra

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2016
Berichten
5
Ik zou graag tussen het begin en einde van een maand (bijvoorbeeld over heel januari) alle aantal vrijdagen willen optellen in de even weken van die maand.
Helaas is elke poging hiertoe mislukt, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen om hier een werkende formule voor te maken...

Alvast bedankt voor alle reacties!
 
Ik vrees dat ik daar geen voorbeelden meer van heb.
Ben ook een redelijke amateur als het om Excel gaat.

Mijn theorie was om te zoeken naar het aantal weken tussen twee data, vervolgens alleen de weken te tellen met een even waarde en dan kijken of daar een vrijdag in voor kwam (dag 5, als maandag 1 is)...
 
Hee fantastisch! Volgens mij werkt dit exact zoals ik het had willen hebben!
Dit had ik niet zelf kunnen opzetten.

Zou je in het kort kunnen omschrijven hoe het werkt?
Waar zorgen bijvoorbeeld SOMPRODUCT en INDIRECT voor?

In ieder geval enorm bedankt voor je hulp!
 
excel heeft een prima helpfunctie.
ga op de functie staan en druk op het functie tekentje boven naast de functie balk.

probeer dat eerst. en vraag daarna eventueel verder.
 
Ik probeer de functie ook te openen in 'Numbers' op een mac, maar daar wordt de melding 'Bevat een ongeldige verwijzing' weergegeven, terwijl de opbouw en de verwijzing naar de data gelijk zijn.
 
sorry ik heb geen Mac om hem te testen. en aan te passen voor een Mac.

misschien iemand anders hier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan