• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal woorden tellen in een kolom.

Status
Niet open voor verdere reacties.

stan.jespers

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2004
Berichten
82
Hallo, ik ben maar een beginner maar doe al eens graag iets voor de fun.
Mijn vraag is hoe kan ik in excel 2007 het aantal willekeurige woorden tellen in een kolom.
Ik wil namelijk tellen hoeveel willekeurige mensen (namen dus )zich hebben opgegeven voor een taak.
Kan er iemand mij daarbij helpen?
Alvast bedankt,
vriendelijke groeten Stan.
 
Zonder document met woorden valt er weinig te tellen.
 
Klik eens op de link in mijn handtekening.
 
Of vertel TS dat-ie een bestandje moet meesturen. Niet iedereen ziet handtekeningen.
 
In de tabel kan je zien dat er bovenaan de opdrachten zijn geplaatst, vervolgens zijn er her en der namen ingevuld.
De bedoeling is om onderaan voor iedere kolom de optelling te maken van het aantal mensen die zich kandidaat hebben gesteld.
Hopelijk geeft dit een duidelijk beeld.
Vriendelijke groeten Stan.

Bekijk bijlage 364633
 
Een foutje van het forum zorgt ervoor dat je bijlage voor anderen niet zichtbaar is.
Plaats hem dus nog eens maar dan via Ga geavanceerd en dan de paperclip.
 
@stan

Het is niet zichtbaar in Excel.
 
Je hebt een Word document geplaatst
 
Die beginners toch, sorry.
Nu hopelijk helemaal ok.
 

Bijlagen

  • Excel vraag.xlsx
    8,8 KB · Weergaven: 19
Graag een EXCEL bestand voortaan s.v.p. Geen plaatje in een Word bestand, daar kunnen we niet zoveel mee.
Voor deze keer heb ik het e.e.a. overgetypt maar dat is dus niet de bedoeling...

In bijlage een optie. De structuur van je data maakt de formules wel ingewikkeld. Welke versie van Excel gebruikt je?
 

Bijlagen

  • vb_stan (AC).xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 21
PHP:
=100-countblank(a2:a102)+countif(a2:a102;"* *")
 
Graag een EXCEL bestand voortaan s.v.p. Geen plaatje in een Word bestand, daar kunnen we niet zoveel mee.
Voor deze keer heb ik het e.e.a. overgetypt maar dat is dus niet de bedoeling...

In bijlage een optie. De structuur van je data maakt de formules wel ingewikkeld. Welke versie van Excel gebruikt je?

:thumb: super bedankt Daar was ik nooit toe gekomen ik doe een vreugde dansje.
 
Met deze wil ik melden dat voor mij het probleem is opgelost.
Ik vermoed dat dit op een andere manier moet gebeuren maar die vond ik niet.
Nogmaals bedankt voor het geoefende geduld.
Top.
 
@stan

Maar Stan toch, even de formules vertalen naar het Nederlands en je bent klaar.
"het werkt niet' is geen feedback waarmee iemand iets kan.
Jij bent de enige die ons kan informeren over het effekt van de formule bij jou, want in het door jou geplaatste bestand werkt die prima.
 
Als ik het een beetje begrijp zou het resultaat van jou formule (=100-countblank(a2:a102)+countif(a2:a102;"* *") die vakjes optellen waar er iets in geschreven staat maar niet het aantal woorden die erin staan, of ben ik niet mee?
Mijn editie , excel 2007, kent de opdrachten countblank en countif blijkbaar niet.
Nog een goede avond verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan