• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal woorden tellen in een kolom.

Status
Niet open voor verdere reacties.

stan.jespers

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2004
Berichten
82
Hallo, ik ben maar een beginner maar doe al eens graag iets voor de fun.
Mijn vraag is hoe kan ik in excel 2007 het aantal willekeurige woorden tellen in een kolom.
Ik wil namelijk tellen hoeveel willekeurige mensen (namen dus )zich hebben opgegeven voor een taak.
Kan er iemand mij daarbij helpen?
Alvast bedankt,
vriendelijke groeten Stan.
 
Zonder document met woorden valt er weinig te tellen.
 
Klik eens op de link in mijn handtekening.
 
Of vertel TS dat-ie een bestandje moet meesturen. Niet iedereen ziet handtekeningen.
 
In de tabel kan je zien dat er bovenaan de opdrachten zijn geplaatst, vervolgens zijn er her en der namen ingevuld.
De bedoeling is om onderaan voor iedere kolom de optelling te maken van het aantal mensen die zich kandidaat hebben gesteld.
Hopelijk geeft dit een duidelijk beeld.
Vriendelijke groeten Stan.

Bekijk bijlage 364633
 
Een foutje van het forum zorgt ervoor dat je bijlage voor anderen niet zichtbaar is.
Plaats hem dus nog eens maar dan via Ga geavanceerd en dan de paperclip.
 
@stan

Het is niet zichtbaar in Excel.
 
Je hebt een Word document geplaatst
 
Die beginners toch, sorry.
Nu hopelijk helemaal ok.
 

Bijlagen

  • Excel vraag.xlsx
    8,8 KB · Weergaven: 19
Graag een EXCEL bestand voortaan s.v.p. Geen plaatje in een Word bestand, daar kunnen we niet zoveel mee.
Voor deze keer heb ik het e.e.a. overgetypt maar dat is dus niet de bedoeling...

In bijlage een optie. De structuur van je data maakt de formules wel ingewikkeld. Welke versie van Excel gebruikt je?
 

Bijlagen

  • vb_stan (AC).xlsx