• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal zoeken kolommen & rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

metti

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2010
Ik als echte exeln00b heb een vraagje.
Voor mijn onderzoek heb ik een enquête uitslag in een exeldoc en wil daar gegevens uitkrijgen.

bijvoorbeeld: in kolom 1 staan de waardes 1 en 2 van vrouwen en mannen,
in de andere kolommen staan nog meer antwoorden met numerieke waardes.

Hoe krijg ik nou het aantal vrouwen (waarde=1) die in bijvoorbeeld kolom 2 een 4 hebben ingevuld en in kolom 3 een 6?

Ik hoop dat jullie me snappen :)

Bijna, een voorbeeld bestandje doet wonderen.
Dan hoeven we het wiel ook niet opnieuw iut te vinden . . . (zal vermoedelijk SOMPRODUCT worden)

Succes

juist.

In mijn voorbeeld vraag ik mijn bijvoorbeeld af hoe ik er achter kom hoeveel vrouwen (1) er in F, I en J er 1, 4 en 5 hebben ingevuld.
Het waren namelijk meerkeuze vragen en daarom zijn er velden leeg.

Daarnaast als gaan de kolommen nog veel verder, bv in kolom S staat ook de waarde 4. Kan je die dan ook erbij zoeken zeg maar?

Bijlagen

Kan er in kolom F alleen een 1 staan in I alleen een 4 en in J alleen een 5 of in F een 1, 4 en een 5 etc?
en moeten alleen de vrouwen geteld worden die aan alle voorwaarden voldoen? of telt het ook al als ze aan 1 voorwaarden voldoen (buiten het "vrouw" zijn)

Laatst bewerkt:
Code:
=sumproduct((c5:c11=1)*(f5:f11=1)*(i5:i11=4)*(j5:j11=5))

Beste metti ;)

In Nederlandse versie is dit:

=somproduct((c5:c11=1)*(f5:f11=1)*(i5:i11=4)*(j5:j11=5))

Groetjes Danny. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan