• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sacha

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2001
Ik heb 2 kolommen met getallen. In de linkse kolom staan getallen die ook in de rechter kolom voorkomen. Bestaat er een functie waarmee ik dat gemakkelijk boven tafel kan krijgen?
Ik wil dus graag weten hoeveel getallen er zowel in de linker- als in de rechterklom voorkomen.

Ingrid,

Dank voor je tip, leuke pagina!
Maar volgens mij klopt het niet. Ik heb ook 2 van die kolommen gemaakt waarin 2 getallen in totaal 4 keer in de andere kolom voorkomen. De formule geeft als resultaat 1. Dat is gek, ik doe vast iets fout..........

De formule telt het aantal waarden in de eerste kolom die ook in de tweede kolom voorkomen.

Als er dus een getal 1 keer voorkomt in kolom 1 en 2 keer in kolom B dan is het resultaat 1.

Komt er echter een getal 2 keer voor in kolom A en 1 keer in kolom B dan is het resultaat 2.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan