• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal

Status
Niet open voor verdere reacties.

xbox360

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Berichten
498
Hoi,

vandaag was me lijstje klaar met de formule die Cobbe gemaakt heeft ( THNX )
maar nu ziet ik in de draaitafel een heel gek ding, maar ook als ik gewoon met de muis over de cellen doe geeft hij aantal 2
cel D2 staat 1 maal Extra ( zit wel een formule in ) en in cel D3 staat alleen een formule maar hij telt de cellen wel
is hier een oplossing voor? :thumb:
dus in feite als er maar iets in staat bv =p1 tel hij dat als een aantal
misschien is het wel een domme vraag maar kom er helaas niet uit


Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • test.xlsm
    246,4 KB · Weergaven: 33
Gebruik:
Code:
=Aantal.als($d$2:$d$100;"extra")

die d100 dien je aan te passen aan uw situatie.
 
Hoi,

Cobbe dat klopt dat is de aantal als je extra telt, maar als ik een draaitabel maak dan telt hij de aantal formule toch als een aantal.
in mijn hele reeks ( 350 regels komt 20 keer de naam extra voor ( die formule heeft u gemaakt ) dus als ik een draaitabel maakt staat er in de draaitabels als aantal extra 350
dat is nu het vreemde ervan
 
Als je een voorbeeld-bestandje upload met deze draaitabel, dan komt er vast wel een oplossing.

Greetz/Excelbat
 
Aantal is meer

Hoi,

ik heb nu een totaal draaitabel toegevoegd waar de aantal 4 is, maar daadwerkelijk maar 2 zijn
 

Bijlagen

  • test.xlsm
    250,5 KB · Weergaven: 15
Maak gebruik van het rapportfilter.
 

Bijlagen

  • test-3.xlsb
    120,4 KB · Weergaven: 28
rapportfilter

de uitkomst is goed,

maar misschien een domme vraagje maar hoe krijg ik een apart rapportfilter?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan