• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

AANTALARG bij meerdere kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dewes86

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2010
Goedemiddag,

Ik ben momenteel bezig met een automatische ranking op basis van afzet en gebruik hier de AANTALARG methode voor. Onderstaande code werkt hier goed voor. Het ding is dat ik naast de range D11:D20 en AK11:AK20 nog de data van een aparte kolom wil toevoegen (D24:D40 en AK24:AK40). Dus de ranking moet op basis van meerdere kolommen gebeuren. De tussenliggende velden tussen D20 en D23 mogen beslist niet meegenomen worden.

Code:
=KIEZEN({1\2};REEKS(AANTALARG(D11:D20));SORTEREN.OP(D11:D20;AK11:AK20;-1))

Ik zit al een tijdje te rommelen zonder resultaat. Iemand een idee?

Alvast bedankt!

Zoiets? (kan waarschijnlijk nog wel wat simpeler)
Code:
=KIEZEN({1\2};REEKS(AANTALARG(VERT.STAPELEN(D11:D20;D24:D40)));SORTEREN.OP(VERT.STAPELEN(D11:D20;D24:D40);VERT.STAPELEN(AK11:AK20;AK24:AK40);-1))
Het is wel handig als je voortaan een Excel voorbeeldje bij een vraag plaatst...

Laatst bewerkt:
Zoiets? (kan waarschijnlijk nog wel wat simpeler)
Code:
=KIEZEN({1\2};REEKS(AANTALARG(VERT.STAPELEN(D11:D20;D24:D40)));SORTEREN.OP(VERT.STAPELEN(D11:D20;D24:D40);VERT.STAPELEN(AK11:AK20;AK24:AK40);-1))
Het is wel handig als je voortaan een Excel voorbeeldje bij een vraag plaatst...
Helemaal geweldig dit! En excuus, zal ik zeker doen. Veel dank!

Nog een alternatief:
Code:
=LET(x;KIES.KOLOMMEN(VERT.STAPELEN(D11:AK20;D24:AK40);1;34);y;SORTEREN(x;2;-1);z;FILTER(y;INDEX(y;;1)<>0;"");HOR.STAPELEN(REEKS(AANTALARG(z)/2);z))
Weet niet of dit simpeler is... maar werkt wel beter.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan