• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

AANTALLEN.ALS in Excel 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

htfaber

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2007
Goedemorgen,

Ik heb thuis in Excel 2007 de volgende formule gecreëerd:
=AANTALLEN.ALS(E:E;"*br*";F:F;"ja")

Dit houdt in dat indien er in kolom E 'br' staat, er in kolom F de aantallen 'ja' worden geteld.

Nu is dit in Excel 2003 (op werk) niet mogelijk aangezien 2003 alleen de formule AANTAL.ALS kent.

Is het mogelijk om in Excel 2003 toch deze uitkomst te krijgen? Via een extra tussenstap o.i.d.?

Met SOMPRODUCT moet dat lukken.

=SOMPRODUCT((E1:E500="*br*")*(F1:F500="ja"))

Let wel dat je geen hele kolommen kunt gebruiken.

Cobbe

Kan het zijn dat de notatie net niet klopt? Ik krijg als resultaat 0 (,terwijl dit 94 moet zijn).

Kan het zijn dat de notatie net niet klopt? Ik krijg als resultaat 0 (,terwijl dit 94 moet zijn).

Denk dat je de aantal.als er nog in moet hebben.

=SOMPRODUCT((aantal.als(E1:E500;"*br*"))*((aantal.als(F1:F500;"ja"))

Zoiets zou ik verwachten, maar is niet getest.

Mijn formule klopt wel degelijk voor het aantal keren dat in E1:E500 "*br*" EN in F1:F500 "ja" staat.
Kan het zijn dat je meer dan 500 lijnen gebruikt dan moet je natuurlijk die 500 aanpassen.

Succes, Cobbe

=SOMPRODUCT((ISGETAL(VIND.SPEC("br";E1:E500)))*(F1:F500="ja"))

Wigi

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het meedenken en de reacties!

Als ik zo lees en probeer is formule van Cobbe is inderdaad hetgene wat de oplossing moet zijn.

Ik ben er alleen nog niet helemaal achter wat er nog niet klopt dat ik 0 als uitkomst krijg. Laat het nog wel even weten.

Ha! Ik zie net het bericht van Wigi en dat is hem!

Super. Bedankt voor het meedenken!

Haha, het gaat snel hier op het forum :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan