• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantallen.als met voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

lecxe

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2005
L.S.,

Ik heb hier een excel file waarin ik de formule aantallen.als gebruik.
Je kan hiermee op Jaar, Week en Impact filteren zodat jeeen aantal krijg. Dit werkt alleen als alle 3 de voorwaarden gebruik worden.
Graag zou ik willen dat ik de mogelijkheid heb om bijvoorbeeld 2 voorwaarde of geen voorwaarde te selecteren. Is dit mogelijk met deze formule of wellicht op een andere manier.

Het gaat hier om excel 2007 file

Bijlagen

dank je voor de snelle reactie!:thumb:

Ik ga kijken of ik hiermee wat kan.

Code:
=ALS(EN(F3="alle";F4="alle");AANTAL.ALS(A2:A19;F2);ALS(EN(F3<>"alle";F4="alle");SOMPRODUCT((A2:A19=F2)*(B2:B19=F3));SOMPRODUCT((A2:A19=F2)*(B2:B19=F3)*(C2:C19=F4))))

@bandito
Die manier werkt voor mij niet helemaal.

@GiMi
Ik had ook een soortgelijke formule verzonnen maar dat werkt niet.
Het moet namelijk ook mogelijk zijn om niks te selecteren en dus alle voorwaarden "Alle"
En dat gaat niet met deze formule niet lukken omdat je tegen de beperking loopt van het aantal ALS-formule in 1 cel.

Deze dan:
Code:
=SOMPRODUCT(((A2:A19=F2)+(F2=""))*((B2:B19=F3)+(F3=""))*((C2:C19=F4)+(F4="")))

Om "alle" en "leeg" in de formule te combineren :
Code:
=SOMPRODUCT(((A2:A19=F2)+(F2="")+(F2="alle"))*((B2:B19=F3)+(F3="")+(F3="alle"))*((C2:C19=F4)+(F4="")+(F4="alle")))
Met :thumb: voor Paul !

heren bedankt voor jullie reactie:thumb:

ik ga het morgen even proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan