• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantallen als

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerArt

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2019
Beste helpers,

Welke formule (of VBA) moet ik gebruiken om in cel J30-J35 het aantal testen te krijgen die aan het percentage voldoet in de cellen H30-H35 wanneer de kandidaat gekozen wordt in cel H29

Bijlagen

Ha Cow18,

Volgens mij is dit wat ik bedoel. Ga het bestuderen. :thumb:

OFFSET() is volatiel. Je kan beter INDEX() gebruiken.

Code:
=COUNTIF(INDEX($H$6:$AT$25;;MATCH($H$29;$H$3:$AT$3;0)+2);H30)

Ha VenA,

Hartelijk dank voor jouw bijdrage. Ga deze uitproberen. :thumb:

Heb uiteindelijk de code van VenA gebruikt. Cow18 nogmaals bedankt voor jouw bijdrage.
Het een en ander binnen de sheet aangepast. Dit is het resultaat tot nu toe.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Helpers,

Heb het een en ander voor elkaar gekregen met eerdere hulp.

Toch nog een vraag. Wanneer er in blad 1 een cursist wordt verwijderd of toegevoegd (range D15:D26) dan worden de bijbehorende kolommen in blad 2 verborgen of zichtbaar. De namen van de cursisten in blad 2 rij 3 corresponderen met de namen die in blad 1 worden ingevuld. Daarachter komen de scores die in blad 2 worden ingevoerd.

Nu mijn vraag. Is er een mogelijkheid dat wanneer de namen in blad 1 worden gesorteerd dan alle scores die hier bij horen in blad 2 intact blijven? M.a.w. de gegevens in blad 2 moeten worden mee gesorteerd. Er zijn nu 12 cursisten maar in de toekomst kunnen dit er meer worden.

N.B. bladen zijn beveiligt zonder wachtwoord.

Bijlagen

Plaats geen bestanden met beveiliging ook in de in de code gebruik je dit pas als het project klaar is. Wat de vraag is begrijp ik niet helemaal je kan wel wat vereenvoudigen voor als je meer cursisten krijgt. Volgens mij kan je beter werken met een gestructureerde data-invoer ipv van opgemaakte sheets weer wat te maken.
ipv
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 If Target.Address = "$D$15" Then Sheets("Blad2").Columns("H:K").Hidden = Not Target.Value <> ""
 .....
 If Target.Address = "$D$26" Then Sheets("Blad2").Columns("AZ:BC").Hidden = Not Target.Value <> ""
End Sub

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Not Intersect(Target, Range("D15:D26")) Is Nothing And Target.Count = 1 Then Sheets("Blad2").Columns((Target.Row - 13) * 4).Resize(, 4).Hidden = Target = ""
End Sub

Ha VenA,

Wederom bedankt voor jouw bijdrage. Heb de code vervangen. Begrijpelijk wat je zegt over de beveiliging. Wat ik bedoel met mijn vraag is dat bij de eerste invoer in Blad1 de namen (in het voorbeeld heb ik gebruik gemaakt van cijfers) wellicht niet in alfabetische volgorde staan. Dit wordt gesorteerd voordat er in Blad2 gegevens worden ingevoerd. Nu is het mogelijk dat er op een later tijdstip na een aantal testen nieuwe cursisten binnenstromen. Voor het overzicht in Blad1 is het gewenst dat deze cursisten op alfabetisch volgorde staan dus opnieuw sorteren. Maar als dit gebeurd dan klopt de data die eerder is ingevoerd in Blad2 niet meer met de namen op Blad2 omdat deze corresponderen met de namen die in blad 1 worden ingevoerd.

Volgens mij kan je beter werken met een gestructureerde data-invoer ipv van opgemaakte sheets weer wat te maken.

Je werkt vanuit opmaak met direct gelinkte cellen en dat gaat 'nooit' werken. Werk vanuit een tabelstructuur dan kan je er altijd nog een mooie kleurplaat van maken. Verder begrijp ik er niet zoveel van. Je maakt cursist 1 leeg, de betreffende kolommen worden verborgen, vervolgens zet je op de lege plek 13 en dan worden de waarden van 1 overgenomen? rare redenering.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan