LisaAlberta
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 aug 2012
Hoi allemaal,
Hopelijk krijg ik mijn probleem uitgelegd....
ik heb een lijst met in iedere rij: ID, waarde, verwachte begindatum, verwachte einddatum. het gaat om het maken van een lange termijn voorspelling van 5 jaar (20 kwartalen).
Nu wil ik een tabelletje maken zoiets als hieronder:
einddatum kwart 1 kwart 2 ... kwart 20
waarde 30-9-2013 31-12-2013 ... 30-9-18
10
20
30
Een kwartaal later ziet het tabbelletje er zo uit:
einddatum kwart 1 kwart 2
waarde 31-12-2013 31-3-2014
10
20
30
40
Ieder kwartaal schuift de datum een kwartaal op (zie verschil tabel 1 en 2).
In de cellen moeten de aantallen van de waarden komen te staan die op het einde van het kwartaal waarschijnlijk nog lopen, dus als de verwachte einddatum groter is als 30-9-13 of in het volgende kwartaal 31-12-13. Alle datums onder het kopje "kwart x" zijn dus flexibel.
Ik wilde aantallen.als gebruiken, daar mee kun je verwijzen naar de cel onder het kopje "kwart x" maar die accepteert geen >= in de voorwaarden.
Ook met somproduct kwam ik er niet uit, want die accepteert wel >= maar niet de verwijzing naar een andere cel.
heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
alvast bedankt,
Lisa
PS ik weet dat datums niet correct is maar ik gebruik het om aan te geven dat ik het over echte dagen heb en niet over andere gegevens (data).
Hopelijk krijg ik mijn probleem uitgelegd....
ik heb een lijst met in iedere rij: ID, waarde, verwachte begindatum, verwachte einddatum. het gaat om het maken van een lange termijn voorspelling van 5 jaar (20 kwartalen).
Nu wil ik een tabelletje maken zoiets als hieronder:
waarde 30-9-2013 31-12-2013 ... 30-9-18
10
20
30
Een kwartaal later ziet het tabbelletje er zo uit:
waarde 31-12-2013 31-3-2014
10
20
30
40
Ieder kwartaal schuift de datum een kwartaal op (zie verschil tabel 1 en 2).
In de cellen moeten de aantallen van de waarden komen te staan die op het einde van het kwartaal waarschijnlijk nog lopen, dus als de verwachte einddatum groter is als 30-9-13 of in het volgende kwartaal 31-12-13. Alle datums onder het kopje "kwart x" zijn dus flexibel.
Ik wilde aantallen.als gebruiken, daar mee kun je verwijzen naar de cel onder het kopje "kwart x" maar die accepteert geen >= in de voorwaarden.
Ook met somproduct kwam ik er niet uit, want die accepteert wel >= maar niet de verwijzing naar een andere cel.
heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
alvast bedankt,
Lisa
PS ik weet dat datums niet correct is maar ik gebruik het om aan te geven dat ik het over echte dagen heb en niet over andere gegevens (data).
Laatst bewerkt: