• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantallen optellen in verschillende tabbladen en maanden

• Onderwerp starter Onderwerp starter NESJA
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

NESJA

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2016
Goedemiddag

Ik heb hetvolgende. Voor bepaalde afspraken is er een bepaalde voorbereidingstijd nodig.
Voor een grote afspraak is er meer tijd nodig dan voor een kleine.
in de verschillende tabbladen staan de maanden wanneer de afspraken zijn.
Nu kan het voorkomen dan voor een afspraak in bijvoorbeeld juli de voorbereiding voor een kleine afspraak in mei begint maar dat de voorbereiding voor een grote afspraak al in april begint.
Nu wil ik graag dat excel aan de hand van de maand wanneer er gestart wordt met de voorbereiding (Kolom D) de productie per medewerker per soort afspraak optelt.
Dus excel moet steeds in ieder tabblad kijken wanneer de voorbereiding start en het vervolgens optellen.
Bijvoorbeeld Joost begint op 1 mei met de voorbereiding van een kleine afspraak in juni. Dit moet dan opgeteld worden bij de productie van mei en dan bij klein.
Dit moet dan in het tabblad productie gevuld worden.
Om het geheel te visualiseren zou ik dan ook graag meerdere grafieken in het tabblad productie willen.

Is dit mogelijk?
Bijgaand het bestandBekijk bijlage productie.xlsx
Alvast bedankt
GR. NESJA

Remlo bedankt voor jouw suggestie, hier kan ik wel wat mee. Graag zou ik het toch willen zien op de manier die ik voor ogen had, aangezien ik nu een extra tabblad moet maken.
Hopelijk kan iemand dit wel

De door Remlo gebruikte methode, die in mijn optiek voor data-analyse veruit de beste is, kan je het bestand reduceren tot twee tabjes. 1 met data en 1 met een draaitabel (die onder de grafiek ligt)

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan