• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantallen tellen in Draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ramon1984

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2010
Bekijk bijlage Planning helpmij2.xls

Ik probeer in de bijgevoegde planning te berekenen op hoeveel verschillende locaties ieder persoon staat ingedeeld.

Met de draaitabel lukt het mij wel om het aantal keren te tellen dat iemand staat ingedeeld, maar het aantal locaties waarop iemand staat ingedeeld krijg ik niet voor elkaar...

(Bijv. het totaal aantal bij "de Groot" moet 2 zijn, niet 4)

Ik hoop dat jullie me weer kunnen helpen!

Groeten Ramon

Volgens mij klopt het wel.

De Groot is twee keer ingedeeld op locatie 2, en twee keer op locatie 3.
Samen vier.
Of zie ik iets over het hoofd.

als je maar een combinatiehulpkolom maakt die hetzelfde eruit ziet als je mogelijke combinaties en daar dan de 1e voorkomen met een 1-tje zet, kan je 1 en ander wel bewerkstelligen

Bijlagen

Kan volgens mij ook zonder hulpkolom.
Ik heb in de draaitabel volgende gedaan:

in de kolom: functie geplaatst
in de rij: datum + naam
in data: count of Locatie

Bijlagen

ik vrees dat dit geen bevredigend antwoord zal zijn op het gevraagd, er hebben zich al tig mensen zich vastgebeten in dit soort vragen, maar zolang MS met niets deftigs voor de dag komt blijft het behelpen met hulpkolommen. De oplossing die dichtst bij het gewenste komt vond ik bij http://lazyvba.blogspot.com/2010/11/improve-your-pivot-table-to-count.html maar dan moet je al een beetje VBA onder de knie hebben, want er zitten nog een paar bugs in en voor 90% van de gevallen kan het eenvoudiger.

Beste cow18,

Ik ben helemaal gelukkig met de geboden oplossing. Dit werkt voor mij prima en ik heb nu een goed overzicht van de gegevens die ik nodig had!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan