• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantallen tellen in variabele selectie rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sstevens

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Berichten
6
Hallo,

Ik heb een uitdaging... Ik heb de volgende tabel:

nummer functionaliteit 1.........functionaliteit:........naam.............omschrijving
nummer test........actie/controle.........omschrijving..........OK
nummer test........actie/controle.........omschrijving..........NOK
nummer test........actie/controle.........omschrijving..........NOK
nummer test........actie/controle.........omschrijving..........NOK
nummer functionaliteit 2.........functionaliteit:........naam.............omschrijving
nummer test........actie/controle.........omschrijving..........NOK
nummer test........actie/controle.........omschrijving..........NOK
nummer functionaliteit 3.........functionaliteit:........naam.............omschrijving
nummer test........actie/controle.........omschrijving..........OK
nummer test........actie/controle.........omschrijving..........NOK
nummer test........actie/controle.........omschrijving..........OK
nummer test........actie/controle.........omschrijving..........OK
nummer test........actie/controle.........omschrijving..........NOK

Nu wil ik graag het aantal acties en controles binnen een functionaliteit tellen. Maar het bereik is dynamisch... Er kunnen elk moment meer rijen (testen) bijkomen. Ook kunnen er meer functionaliteit bijkomen. Een referentie om te zoeken hoeveel functionaliteit er zijn, is het woord 'functionaliteit:'. Ik wil dus op blad 2 een dynamisch overzicht van de beschikbare functionaliteiten en per functionlaiteit hoeveel acties OK / NOK zijn en hoeveel controles OK/NOK zijn.

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Mvg,
Sander
 
Beste sstevens ;)

OK bij omschrijving slaat dit op actie of controle ?

Ik denk dat je 2 kolommen moet aanmaken één met actie en één met controle en dan achter elke kolom OK of NOK plaatsen.zoals:

Nummer test - Actie - OK - Controle - NOK - Omschrijving.

Als je een bestandje hebt plaats het dan effen hier.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Hoi Danny,

Twee kolommen is niet mogelijk. Althans: wel mogelijk natuurlijk, maar niet wenselijk. Ik maak een keuze tussen actie of controle in kolom 2 en deze zal dan ok of nok zijn. Anders heb ik teveel overhead. Het bestand zal ik je mailen.

Korte uitleg: Werkblad 'Opstellen Testscript' bevat de actie/controle en ok/nok. Deze moeten dan per functionaliteit geteld worden en de resultaten zullen op de RPA verschijnen.

RPA berekening:
Testvoortgang FAT = Percentage testgevallen (actie en controle bij elkaar opgeteld) met een OK/NOK ten op zochte van het totaal aantal testgevallen
Test dekking FAT = Percentage goede testgevallen (actie en controle bij elkaar opgeteld) (OK) ten op zichte van het totaal aantal testgevallen.

Bij de management info ga ik dan wat meer in detail en splits ik de acties en controles. Maar dat is bij de RPA niet nodig.


thanks,
Sander
 
Hallo Danny,

Had je toevallig nog een oplossing gevonden voor mij probleem?

Thanks!
Sander
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan