• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantallen tellen met 2 zoekwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenno

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2007
Hallo,

Ik heb een bestandje met 2 tabbladen.
In tabblad "maand" worden maandelijks de aantallen geteld.
De formule moet dus de opgegeven maand in tabblad "Bestand" controleren en zoeken naar de locatie. Het aantal, groter dan "0", moet dan in die maand, per locatie, geteld worden.

Zie bestand.

Alvast dank.

Glenno

Bijlagen

In C5 en doorvoeren naar onderen.
Code:
=SOMPRODUCT((Bestand!$C$3:$C$10=A5)*(INDIRECT(ADRES(3;VERGELIJKEN(MAAND($C$3);MAAND(Bestand!$A$2:$P$2);0);;;"Bestand")&":"&ADRES(10;VERGELIJKEN(MAAND($C$3);MAAND(Bestand!$A$2:$P$2);0)))>0))
Afsluiten met Ctrl+Shift+Enter, en geen Enter alleen.

Het werkt prima

Harry,

Bedankt.

Glenno

Laatst bewerkt door een moderator:
Graag gedaan Glenno,

Wil je de vraag nog als opgelost zetten?
Bvd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Toch een probleem

Harry,

Sorry dat ik je nog lastigval. Ik heb de formule ook in een ander bestand gebruikt en toen bleek het niet (goed) te werken. De foutmelding is #NAAM? . Daarnaast zag ik dat, indien je in het bestand wat ik je toegezonden had, iets veranderde het niet verwerkt werd, ondanks F9 of de knop "actualiseren".
Ik heb nu wederom het bestand bijgevoegd met de exacte benamingen en indeling.
Zou je svp nogmaals kunnen kijken.

Dank !!!

Glenno

Bijlagen

Ja, wat moet ik daar nu mee (sorry).

Ik zie nergens maanden in het bestandje.
De formule somproduct is nog niet bekend bij je denk ik.
Bij de functie =Somproduct moeten de matrices gelijk zijn; Bv. (F4:F11)*(G4:G11).
Hier geeft de =Indirect(Adress(3........ adres(10....., Rij 3:10) weer dus somproduct = FOUT!.

Ik wil wel helpen, maar tabblad 'Bestand' staat er niet eens in.

Nieuwe poging

Hallo Harry,

Mijn kennis van Excel is maar zeer beperkt. Toch heb ik "grote" wensen. Via helpmij.nl probeer ik mijn wensen in vervulling te laten gaan.

Zoals ik in mijn voorgaande mail meldde heb ik het bestand precies zo aangepast zoals het zou moeten zijn ( anders kom ik er waarschijnlijk niet uit ). De tabbladen "Bestand" en "Maand" zijn vervangen door "Personeel" resp. "Maandoverzicht". De maanden starten in tabblad "Personeel" vanaf kolom "W" .

Gr. Glenno

Bijlagen

Zoiets?

In H7 en doorvoeren.
Code:
=SOMPRODUCT((Personeel!$J$4:$J$11=B7)*(INDIRECT(ADRES(4;VERGELIJKEN(MAAND($B$3);MAAND(Personeel!$A$2:$AH$2);0);;;"Personeel")&":"&ADRES(11;VERGELIJKEN(MAAND($B$3);MAAND(Personeel!$A$2:$AH$2);0)))>0))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan