• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantallen weergeven in filtermodus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob Knapen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2007
Als ik in Excel het autofilter gebruik, dan wordt in de statusbalk niet het aantal rijen getoond dat aan de selectie voldoet. (Dus bv. 15 van 235).
In het verleden had ik dit wel. Nu staat er alleen 'Filtermodus'. Ik werk met Excel 2003 SP2
Is er een manier om dit weer zichtbaar te krijgen.
ps (De oplossing van 16-12-2003 op dit forum is helaas niet de oplossing.
Bij voorbaat dank voor je reactie.

Bij mij staat er zelfs geen "Filtermodus".
Zou ook zo niet weten waar ik het aan kan zetten.

Je kunt het proberen met de functie Subtotals. Daarbij kun je een samenvatting geven van de weergegeven cellen. Een functie die jij nodig hebt zou er als volgt uit kunnen zien:
=SUBTOTAL(3;B:B)

Succes ermee...

Ik heb ook al gemerkt dat het er soms wel staat en soms niet. Ik kan ook niet zeggen wat dat veroorzaakt.

SUBTOTAAL is inderdaad wat je kan gebruiken.

Dag Arjee,

bedankt voor je suggestie, maar krijg hierbij het volgende resultaat::
Geef ik in =subtotal(3;W;W) (de gegevens staan in kolom W)
dan komt er in de cel te staan als resultaat 00-01-00

De situatie is als volgt: In Kolom W houd ik middels een kruisje bij of de klant een bepaalde module heeft aangeschaft Ja of Nee. Er zijn dus rijen waarbij in de cel een <X> staat en cellen waarbij niets is ingevuld. Met de filteroptie wil ik snel alle klanten zien met een <X>. Voorheen zag ik dan links onder in de statusbalk bv 17 van 110.
De optie van subtotaal zou prima zijn maar geeft helaas niet het gewenste resultaat.

Doe ik iets verkeerd?

Ik zou gaan voor:

=subtotal(103;W:W)

Het zou wel kunnen dat je via Opmaak > Celeigenschappen nog de opmaak van de uitkomst moet aanpassen. Bv. op Standaard zetten.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan