Aanvallen op Security forums

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, Khk464 het is al wat meer dan dat.
Bedankt Gezina! En nu maar hopen dat Nederland er ook snel bij staat.

PS heb je zo'n handig linkje misschien ook nog voor het servicepak? ;)

:) Meestal wel maar op de bestel-site, zoals gegeven in mijn eerder post, zijn er toch wel landen buiten de US die de CD kunnen bestellen.

Bijlagen

• untitled - 1.jpg
    untitled - 1.jpg
    30,9 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
Nou, Khk464 het is al wat meer dan dat.
Bedankt Gezina! En nu maar hopen dat Nederland er ook snel bij staat.

PS heb je zo'n handig linkje misschien ook nog voor het servicepak? ;)

Ik geloof het nog niet Elisa, zal eens wroeten hier en daar of mogelijk weet iemand dé link. :)

Deze?

Nou maar on-topic, :) gaat tenslotte over spyware. Trouwens die donaties waar Pieter het over had, hoe gaat dat eigenlijk? Heb het inmiddels al gelezen.

Laatst bewerkt:
off topic - Bedankt Gezina! De bevestiging voor 3 cd's is binnen :)
Kan je niet anders bedanken dan >-off topic

Geplaatst door Pieter Arntz

Wat wil je precies weten, Gezina?

Pieter

Dat betalen middels PayPal, maar daar al inmiddels wat over gelezen Pieter. Beter is om giro-of banknummers te melden. Online betalen doe ik namelijk niet. :)

Geplaatst door gezina

Dat betalen middels PayPal, maar daar al inmiddels wat over gelezen Pieter. Beter is om giro-of banknummers te melden. Online betalen doe ik namelijk niet. :)

Ik zal even kijken of ik het nog kan vinden. Dat lukt vrijwel zeker als ik thuis ben. Volgens mij had SpywareInfo ook een andere manier om donaties te ontvangen. Heb ik een keer in een nieuwsbrief van hem zien staan. Ik laat het je weten. :)

Pieter

Oke Pieter, zou idd heel jammer zijn als dit soort sites verdwijnen!

Hmmm. Of dit nou echt een goed alternatief voor niet-Amerikanen is:

Please make sure to make checks (in US Dollars) or money orders (in American currency) out to James Healan and not Mike Healan so I am not hassled at the bank. Please note that contributions to SpywareInfo are not tax deductible.

The address is:
James Healan
PO Box 2378
Reidsville, GA USA 30453

Thank you very much for your contributions.

Pieter

Uhm, daar ga ik eens heftig over nadenken Pieter, thnx anyway. :)

Geplaatst door Elisa
En daar geloof jij nog in Vaat ;)
Kijk nou eens op straat rond. Daar mag alles al wat in de jaren 60/70 echt nog wel verboden was.
Waarom zou het op internet beter zijn.
Het internet haalt het meest slechte in de mens boven om de doodeenvoudige reden dat hij zich onbespied
'voelt' en ondergaat in de massa.
En dat moet dan wettelijk aangepakt worden? LOL
Het lukt ze van z'n leven niet. Gedrag moet je bij de bron aanpakken. En daarin wordt al op alle terreinen gefaald.

wel weer een beetje kort door de bocht. Natuurlijk moet het wettelijk harder aangepakt worden en zouden instanties ze met meer man -en computerkracht moeten opsporen. Geef toe dat het niet makkelijk is, maar daar ligt wel de bron.

Je kan niet niks doen, alleen omdat je denkt dat het weinig uithaalt.
Misschien vergis ik me, maar het lijkt net alsof je impliceert dat omdat NU op straat nog steeds gebeurt wat 30-40 geleden ook zo was, het geen zin heeft om het vanuit een politieke en wettelijke hoek aan te pakken. Natuurlijk zijn we het er over eens dat het beleid heeft gefaald, maar dat betekent niet dat je duimendraaiend thuis gaat zitten.
Wil geen discussie opweken over iets anders daar waar de thread over gaat, maar het is wel degelijk mogelijk om hackers en kwaadwillende gebruikers harder aan te pakken, eventueel via providers.
Je pakt ook inbrekers aan, maar dat betekent niet dat je je huis niet goed moet afsluiten en dat geld ook voor spyware. Het word steeds meer een race tussen vrijwillige spywarebestrijders en duizenden hobbyisten, die het enkel en alleen als een uitdaging zien om ze te slim af te zijn. Antivirus -en spyware programma's lopen standaard achter de feiten aan, al hoewel ze er vaak razend snel bij zijn. Je moet niet vergeten dat de mensen op dit forum vaak goed geinformeerd zijn en relatief gezien hier weinig last van hebben (thanxs Pieter), maar wat dacht je van al die niets vermoedende gebruikers waar er tenslotte veel meer van zijn. Het beveiligen van hun systeem met windows als basis is voor newbie's straks bijna niet meer te doen. 1 van de redenen overigens waarom internet nu nog steeds niet de commerciele insteek heeft, die men al lang had verwacht.
Spam is net zoiets. Veel mensen zien email mislukken als belangrijk communicatiemiddel vanwege al die rotzooi in je inbox. Ook verstuurders van spam zouden in internationale zwartelijsten moeten worden opgenomen. Overigens zal vanwege internationale rechtsregels het heel moeilijk zijn om ze echt aan te pakken.
Je moet ergens zwaardere middelen inzetten, wil je die wedstrijd winnen. Impliceer nergens dat het huidige systeem genoeg middelen heeft om al deze ellende tegen te gaan. Zeg enkel dat dit wel zou moeten ....

Daar heb je lang over nagedacht :D
De grootste map install is bij mij Veiligheid.
Ad-Aware, Spybot, anti trojans, virusscanner, poortscanners, GRC etc etc.
We zijn op de pc net zo bezig als met ons huis.
Het wordt een vesting.
De verspreiding van allerlei rottigheid wordt nog vergroot door mensen die het allemaal maar paranoide vinden zoals jij je beveiligt.
Ik woon in een woonwijk waar ik verrast ben als ik politie zie en het gevolg is daar. Omgegooide bloembakken, lopen op de stoep onmogelijk door fietsers en een grote mond als je zegt dat DAAR de straat is. Of: ik mag van mijn moeder DAAR niet fietsen. Doodgewoon omdat vader/moeder te beroerd zijn om mee te fietsen en het te leren.
Daarmee bedoel ik de bron.
Alles mag en kan. En als dit in het 'normale' leven blijkbaar al niet aangepakt kan worden terwijl het overduidelijk is dan geloof ik echt niet dat het in die ongrijpbare wereld Internet wel mogelijk is.
Ik kort door de bocht Vaat? Nee, alleen een beetje ouder :cool:

Helaas, Elisa......er zit veel waars in wat je zegt. Vooral ook "een beetje ouder", dan heb je het allemaal zien gebeuren. Hopelijk worden we nóg ouder...... wie weet hoe veel dingen nog ten goede keren?
Maar na deze diepe gedachten....: moet er niet eens een actie komen van helpmij of wellicht samen met andere clubs om al die argeloze (of gemakzuchtige) internetgebruikers te overtuigen van het nut van virusscanners en firewalls?
Het is toch zo langzamerhand een beetje virtueel aso om alles maar binnen te krijgen om het vervolgens weer te verspreiden?
Over de problemen van die mensen zelf met hun comp kun je nog zeggen: eigen schuld, dikke bult, maar veel anderen worden ook de dupe.

Hmm, als ik het binnenhuis al niet red :D met mijn "veiligheidsmanie" dan redden we het over de hele wereldbol niet. Er zullen altijd achteloze mensen zijn, mensen die hun ogen dichtdoen voor gevaar en mensen die het zich gewoon niet voor kunnen stellen.
Tot de laatste categorie behoort mijn man.
Gelukkig heeft XP die handige verstopknop van opstarters LOL.
We hebben qua verspreiding virussen nog het meest te vrezen van de argeloze mensen. "Ik krijg alleen maar post van familie en onbekende post maak ik niet open" hoor je dan. En ondertussen krijg jij een mailtje van ze waar Norton bovenop springt.Maar na deze diepe gedachten... :D moet er niet eens een actie komen van helpmij of wellicht samen met andere clubs om al die argeloze (of gemakzuchtige) internetgebruikers te overtuigen van het nut van virusscanners en firewalls? Ik kan mijn man nog niet eens overtuigen ;)
Weet je, er komt een moment dat ze een hacker over de vloer krijgen en dan pas gaan ze geloven dat er meer nodig is als beveiliging of wanneer de schijf crashed.
Steeds meer mensen zullen beveiligen maar er komen ook steeds meer internetters dus................. Ga je gang! ;) Ik geloof er niet in.

Zoals Elisa al zegt: hopeloos.

Ik vraag mensen vaak om Windows Update te bezoeken, omdat hun verouderde (en verwaarloosde) OS en browser gaten zo groot als de Titanic hebben.
Omdat het meestal nette forums betreft, krijg je dan een beschaamd PB'tje dat het een illegale kopie van Windows betreft, die niet geupdate kan worden.

Als je al antwoord krijgt. :evil:

Meestal kan er nog net een bedankje af. Ze ruimen de rommel die je gevonden hebt op, en beginnen weer opnieuw zooi te verzamelen tot hun computer niet meer vooruit te branden is. Ondertussen verspreiden ze virussen, worden als spam-verspreiders gebruikt of als slaves in een DDOS.

Op sommige kabelnetwerken in Amerika is het zo erg dat je eerst een firewall moet installeren voor je de eerste keer, na het installeren van Windows, het internet op gaat. In de tijd die je nodig hebt om Windows update te gebruiken, wordt je gegarandeerd met Blaster en Nachi besmet voor je de patches ervoor geinstallerd hebt. :eek:

Spywareinfo is ondertussen (tegen een tarief van $350 per maand) weer online. Net-Integration worstelt nog, maar kan zich die oplossing zeker niet veroorloven.

Groetjes,

Pieter

Pieter wat bedoel je hiermee: als slaves in een DDOS. Slave ok maar wat is DDOS?

En wat heeft Spywareinfo voor die $ 350 nu?

slaves in een DDOS betekend dat er een trojan op die computers draait. Daardoor zijn ze op afstand op te zetten om samen een site te DDOS'en.

DDOS (Distributed Denial of Service) is in feite het versturen van zoveel aanvragen naar een server, dat deze overbelast en/of onbereikbaar wordt.
http://whatis.techtarget.com/definition/0,289893,sid9_gci557336,00.html

Mike Healan van SpyWareInfo heeft een aantal proxies en filters laten installeren door zijn host, om de aanvallen van zijn site weg te houden en die $350 is de rekening die hij nu elke maand krijgt daarvoor.

Groetjes,

Pieter

Aha, zit het zo.
Is het dus mogelijk dat jij en ik ook vrolijk mee doen als slave aan zo'n ddos aanval? Nou, dan kan het wel eens behoorlijk uit de hand lopen. Al die mensen die al te beroerd zijn om een virusscanner bij te houden nemen al helemaal geen firewall.
In Amerika zal de verkoop van firewalls en antivirus wel stijgen. Dat is de enige manier om veilig online te gaan :D
Jeminee, ik dacht Spywareinfo dit bedrag eenmalig kwijt was.
Ik heb het idee dat het alleen maar erger zal worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan