• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aanvinken en validatie gegevens overzetten naar ander blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johanhelp

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2009
Beste hulpverleners ,
Het probleem waar ik mee zit is al eens eerder aan bod gekomen in dit forum .
Ik zie echter door het bos de bomen niet meer .
Sinds kort heb ik de nieuwe 2007 versie van exel in gebruik en wat voordien al chinees was ... Door de nieuwe plaats van knoppen etc kan ik de uitleg die gegeven wordt niet linken aan mijn werkblad , daarvoor graag jullie hulp bij mijn probleem .

Bedoeling is dus dat de prijslijst ( zie bijlage ) in 3 exemplaren kan bekeken worden .
Blad 1 : algemene info + alle aanvinkbare opties + alle prijzen
Blad 2 : algemene info + enkel de aangevinkte opties + 1 kolom met prijzen
Blad 3 : algemene info + enkel de aangevinkte opties + algemeen totaal onderaan .

Ik heb op de werkbladen ook nog enkele kleine opmerkingen aangebracht

alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp

grtjs

Johanhelp

Bijlagen

vinkjes

Een paar gedeeltes van je vraag kan ik wel beantwoorden.

Je kunt het hele blad beveiligen, je moet dan alleen de cellen die gekoppeld zijn aan je vinkjes (dus A34 t/m A 57) deblokkeren (standaard zijn alle cellen geblokkeerd).

De cellen laten kleuren als je iets aanvinkt, kun je met voorwaardelijke opmaak instellen.
Selecteer C34 t/m I57.
Kies Opmaak -> Voorwaardelijk opmaak
Formule is: =$A34=WAAR
En dan selecteer je lichtgroen.

Op een ander blad alles ook laten zien is op zich wel mogelijk met celverwijzingen,
maar de cellen laten verdwijnen die niet aangevinkt zijn veroorzaken dan witte regels.
Beter is om hiervoor een macro te gebruiken denk ik.

Super ,

Een paar gedeeltes van je vraag kan ik wel beantwoorden.

Je kunt het hele blad beveiligen, je moet dan alleen de cellen die gekoppeld zijn aan je vinkjes (dus A34 t/m A 57) deblokkeren (standaard zijn alle cellen geblokkeerd).

De cellen laten kleuren als je iets aanvinkt, kun je met voorwaardelijke opmaak instellen.
Selecteer C34 t/m I57.
Kies Opmaak -> Voorwaardelijk opmaak
Formule is: =$A34=WAAR
En dan selecteer je lichtgroen.

Op een ander blad alles ook laten zien is op zich wel mogelijk met celverwijzingen,
maar de cellen laten verdwijnen die niet aangevinkt zijn veroorzaken dan witte regels.
Beter is om hiervoor een macro te gebruiken denk ik.

Superbedankt alvast voor dit eerste deel Rusty1979 . ziet er al veel beter uit .
Als ik nu nog een kandidaat vind voor zo'n macro ... want ook dat is chinees

Laatst bewerkt:
Johanhelp,

De macro werkt nog niet goed maar misschien dat je zelf hier wat aan kunt veranderen.
Ik moet zo weg (Ziekenhuis) en heb dus geen tijd.
De code is niet van me zelf maar heb hem voor hier aangepast.
Code:
Sub Verplaatsen()
   Dim c As Range
   For Each c In [A34:A57]
        If c = "Waar" Then
            c.Rows.EntireRow.Copy ['Blad2'!A65536].End(xlUp).Offset(1, 0)
        End If
    Next
End Sub

Johanhelp,

De macro werkt nog niet goed maar misschien dat je zelf hier wat aan kunt veranderen.
Ik moet zo weg (Ziekenhuis) en heb dus geen tijd.
De code is niet van me zelf maar heb hem voor hier aangepast.
Code:
Sub Verplaatsen()
   Dim c As Range
   For Each c In [A34:A57]
        If c = "Waar" Then
            c.Rows.EntireRow.Copy ['Blad2'!A65536].End(xlUp).Offset(1, 0)
        End If
    Next
End Sub

Zeer zeker al hartelijk bedankt beste Hoornvan , maar met macro's heb ik al zeker geen ervaring . Zou niet weten waar of hoe ik die moet invoegen . Zeker niet bij die nieuwe 2007 versie . Indien je later nog kan bijspringen en de fout waarvan je sprak kan oplossen zou dat geweldig zijn . Andere helpers zijn ook welkom natuurlijk . Hoop dat niet te lang in het ziekenhuis hoeft te verblijven .Is nooit prettig .

Johanhelp

Johanhelp,

Ik ben benieuwd of dit naar je zin is?

Dank je wel Wim , werkt heel aardig . Ik mankeer wel nog de I kolom op blad B en regel 59.
Ik kreeg gisteren van Paul ook een bewerking . Heb ze in bijlage gestopt . Werkt zonder knop , wat misschien iets veiliger , je kan hem zeker niet vergeten in te drukken :D
Probleempje dat ik daar nog heb is dat de regel met het eindtotaal ( regel 59 blad 1 ) onder de laatste optie zou moeten verschijnen ( met 1 blanco regel ertussen )
Dus laatste optie , één blanco regel , en dan het totaal van de investering .
Misschien dat jij hier een oplossing voor ziet ?

Ook zoek ik nog een manier om een foto te laten verschijnen als ik met de cursor over een vakje kom ( zonder klikken ) de foto mag goed groot verschijnen en moet vanzelf weer weggaan als de cursor dat vakje verlaat .

Je bent alvast hartelijk bedankt voor je inspanningen Wim .

Groeten van Johan

Bijlagen

Johanhelp,

Ik kreeg gisteren van Paul ook een bewerking
Dit is inderdaad makkelijker, je zou de tekens in kolom A wit kunnen maken. (zie je ze niet)
Als je het blad beveiligd dan zie je ook de rode drie hoekjes niet.
Hij heeft met Matrixformules gewerkt en daar heb ik geen verstand van.
Om alleen het nodige te laten zien (wat is ingevuld) heeft hij misschien ook nog wel een oplossing voor.
Voor de foto's (plaatjes) zou je moeten zoeken met "Doorzoek dit forum" ik dacht dat dit al eens is behandeld.
Suc6

Johanhelp,

Ik heb 2 linken voor je over plaatjes in Excel, misschien heb je er wat aan.

Kijk hier eens.
Kijk ook hier.

precies wat ik niet vond ...

:D
Johanhelp,

Ik heb 2 linken voor je over plaatjes in Excel, misschien heb je er wat aan.

Kijk hier eens.
Kijk ook hier.
Amai Wim , die twee was helemaal degene die ik zocht maar niet vond :o)
Waarvoor nogmaals mijn hertelijke dank .

Johan

Johanhelp,

Amai Wim , die twee was helemaal degene die ik zocht maar niet vond
Zo zie je maar er is van alles te vinden op WWW, ik heb met Google gezocht.
Ik heb hem ook geprobeerd en is leuk.

Voor het geen je wil met de lege regel als de klant niet meer opties neem, ga ik kijken of dat lukt maar beloof niets.
Hoor je niets meer van me, dan is het me niet gelukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan