Aanvinken in Word?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lauratje

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2004
Hallo,

Ik ben bezig met het maken van een questionnaire. Hier wil ik van die aanvinkhokjes gebruiken, die je met je muis aan kan klikken. Als het goed is moeten die bestaan in Word. Of zitten ze soms in Excel? Kan iemand me misschien verder helpen? Ik zou er erg blij mee zijn..

groetjes!

Laura

Dat kan met de werkbalk Webwerkset (Beeld > Werkbalken).
Zoek vervolgens in de Antwoordwizard van Word Help op de term Webformulieren.
In de lijst met gevonden onderwerpen zie je onder meer Informatie over webformulieren en Een formulier aan een webpagina toevoegen.
Daar kun je alle verder benodigde info vinden.

Guus.

In de lijst met gevonden onderwerpen is het item Formulierbesturingselementen die u op webpagina's kunt gebruiken ook heel verhelderend.:)

Guus.

Oke!

Ik heb de vinkjes gevonden!! Hier was ik dus al vanaf vanmorgen naar op zoek.... :o

Maar nu ik ze heb, krijg ik ze niet aangevinkt! Hoe moet dat dan?

:D

Laura

Geplaatst door Lauratje
Maar nu ik ze heb, krijg ik ze niet aangevinkt! Hoe moet dat dan?
Aanvinken kan alleen nadat het document als webpagina is opgeslagen en geopend in Internet Explorer of een andere webbrowser.

Guus.

Oh..

Dus ik kan niet een enquete in Word maken met en deze electronisch laten invullen door medewerkers..?

Zijn er in Excel dan ook geen checkboxes die wél aangevinkt kunnen worden zonder dat ik het document op een browser zet?

Thanks voor je antwoord trouwens! :D

Lau

Geplaatst door Lauratje
Dus ik kan niet een enquete in Word maken met en deze electronisch laten invullen door medewerkers..?
Natuurlijk kan dat wel, maar het zal altijd als html-document opgeslagen en gepresenteerd moeten worden, omdat anders die vakjes en knoppen niet werken.
Je volgende vraag is waarschijnlijk hoe je zo'n formulier verstuurt.:D
Om dat te doen, voeg je via de Webwerkset een Submitknop in.
Vul bij de Eigenschappen van de knop de gewenste gegevens in - Eigenschappen van een besturingselement krijg je te zien door op het element te dubbelklikken.
In de bijlage zie je hoe de keuze (in dit geval geen aangevinkt vakje) door de actie mailto wordt verstuurd naar je e-mailadres (Action mailto:laura@provider.nl) volgens de methode post (Method post) d.m.v. de Submitknop, die hier het opschrift (Caption) Verzenden heeft gekregen i.p.v. het standaard ingevulde Submit.

Guus.

Laatst bewerkt:
Volgens mij is het gelukt!

Ik heb het document opgeslagen als webpagina en wanneer ik het daarna opende kon ik de vinkjes gewoon aanklikken!

Dus ik moet nu nog alleen de vragen erbij tikken, opslaan als webtekst en versturen naar alle medewerkers hier? Of ben ik er dan nog niet...

Groetjes!

Laura:D

Geplaatst door Lauratje
Dus ik moet nu nog alleen de vragen erbij tikken, opslaan als webtekst en versturen naar alle medewerkers hier? Of ben ik er dan nog niet...
Nog lang niet.:D
Die medewerkers zullen ook een mogelijkheid moeten hebben om het aan je terug te sturen.
Dus zul je nog een Verzendknop moeten maken.
Ook een Resetknop mag niet ontbreken.
En je zult de Eigenschappen voor elk vakje nog moeten invullen.
Lees mijn vorige twee antwoorden nog maar even goed door en vergeet vooral niet de bijlagen te bekijken; ik zie dat je dat nog niet gedaan hebt. (Er staat nu achter Dit is 1 keer gedownload. En dat heb ik zelf gedaan.:))

Guus.

Laatst bewerkt:
Hai Laura, :D

Mogelijkheden:
* Werkbalk Werkset besturingselementen:
Plaats een selectievakje in het document en druk op het driehoekje (ontwerpmodus afsluiten) en hij werkt!

* Werkbalk formulieren:
Plaats een Selectievakje in het document en druk op het slotje (Beveiligen) en hij werkt

* Werkbalk Webwerkset:
Plaats een selectievakje in het document en druk op het driehoekje (ontwerpmodus afsluiten) en hij werkt!

See Yah! :thumb:

Geplaatst door Guus abc
Aanvinken kan alleen nadat het document als webpagina is opgeslagen en geopend in Internet Explorer of een andere webbrowser.

Guus.
Hai Guus, :D

Alsluiten van de ontwerpmodus is voldoende om ze functioneel te krijgen in een Word document. :thumb:

Geplaatst door joost verdaasdo

Alsluiten van de ontwerpmodus is voldoende om ze functioneel te krijgen in een Word document. :thumb:
Wat doe ik het dan weer ingewikkeld.:(
En ik neem aan dat de vraagstelster dit Word-document dan naar alle medewerkers kan sturen die het - na invulling - weer terugsturen.
Daarmee lijkt het probleem dan wel opgelost.:)

Guus.

Nou ja ingewikkeld...nee hoor jij hebt gewoon een voorliefde voor websites dus vindt jou antwoord zekers niet gek! ;)

Voor Laura zou ik adviseren gewoon de werkbalk formulieren te gebruiken.

Waarom:
* Deze zijn prima te beveiligen
* Deze maakt gebruik van Velden ipv ActiveX-besturingselementen. (de twee andere werkbalken)f

Voordeel van gebruik van velden is dat de gebruikers geen Macromelding zullen krijgen bij openen van het document..

Dus Laura zou de werkbalk formulieren eens bekijken.

See Yah! :thumb:
Ps...en ja dit zijn gewone Word documenten dus prima door te sturen..

En als ik het goed begrijp, hoef je op die manier ook de Eigenschappen voor keuzevakje niet in te vullen; het Word-document wordt dan gewoon teruggestuurd met de vakjes al dan niet aangevinkt.

Guus.

Dat klopt! :thumb: (je kunt hem na invullen gewoon opslaan en terugsturen)

Oke.. Dus het kan gemakkelijker!!

Nou dat ga ik dan morgenochtend op mijn werk meteen proberen! (Daar is mijn questionaire namelijk) Hou jullie op de hoogte en echt bedankt voor de tip. Ik wíst van een vroeger informaticatestje dat het moest kunnen. Ik wist echter echt niet meer hóe...

Fijne avond!
Laura

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan