Aanvinkveld in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Babii

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2010
Berichten
17
Hoi iedereen,

Ik ben nieuw op het forum en mede door de topics hier ben ik al een heel eind gekomen :).

Nu is het zo dat het me gelukt is een aanvinkveld in word te maken en ik kan ook al alles aanvinken.

Echter komt er in het veld een x te staan, maar ik wil eigenlijk een soort van V tje te komen staan, alsof je iets afvinkt...

Iemand enig idee hoe je dit aanpast?

Groetjes:thumb:
 
Hoi en welkom op helpmij :thumb:

Ga in Word naar de word knop (linksboven). Kies 'opties voor Word' > zet een vinkje bij 'tabblad ontwikkelaars weergeven op het lint' > klik nu in de werkbalk op 'ontwikkelaars' > kies nu in het tabblad 'besturingselementen' op het icoontje met 'oude hulpprogramma's', hierin zou je als het goed is de optie te zijn krijgen om het vinkje te gebruiken.

Veel succes :thumb:
 
Hay,

Bedankt voor je antwoord. Dat klopt, zoals hierboven omschreven kan ik ook alles al aanvinken.

Echter geeft het aanvinkveld in het vierkantje een kruisje en ik wil daar graag een soort van V'tje hebben, dus niet dat standaard kruis.

Vandaar dat ik me afvroeg hoe ik dat kon veranderen?
 
Hoi

Probeer is in Word > Invoegen > Symbool.

Staat het vinkje hier ergens tussen?
 
Jeetje, wat heb ik nu weer gedaan :rolleyes: Nu krijg ik hem niet meer van de beveiliging af hhaa.
 
Voel me erg dom, maar krijg hem niet meer van de beveiliging af :eek:
 
Ik moest het document beveiligen volgens word, zodat men niet zomaar meer het bestand kon bewerken, maar wel de vinkjes kon aanvinken....:shocked:
 
Uhm oke. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Maak is een nieuwe word document en open dan je beveiligde bestand. Misschien dat de beveiliging dan opgeheven wordt.
 
Nouuuuuu kijk is aan :rolleyes:Ik heb het vinkje gevonden (zie rood gemarkeerd gedeelte)
 

Bijlagen

  • dit.jpg
    dit.jpg
    102,8 KB · Weergaven: 2.281
En dan wil ik dit vinkje in mijn vierkantje, hoe moet ik dat doen???:
 

Bijlagen

  • dit.jpg
    dit.jpg
    96,9 KB · Weergaven: 552
Is dit wat je bedoelt? (zie bijlage)
Je werkt ook met Word 2007 toch?

Ontwikkelaars > besturingselementen > oudere hulpprogramma's. Je kan daar kiezen tussen oude formulieren en daaronder staat de active-X besturingselementen. In beide onderdelen staat het vinkje. Jij hebt waarschijnlijk de bovenste gepakt bij de oude formulieren. Als je echter het vinkje pakt onder de Active-X besturingselementen, krijg je wel een V-tje.

Is het gelukt?
 

Bijlagen

  • Vinkje.jpg
    Vinkje.jpg
    67,8 KB · Weergaven: 982
Jazeker! Die bedoelde ik, moet het nog even proberen :thumb:

Laat zo even weten of het deze handige dame lukt haha :D
 
Nu komt er dit te staan, zie bijlage.... Maar wil er gewoon achter hebben man of vrouw
 

Bijlagen

  • ....jpg
    ....jpg
    5 KB · Weergaven: 384
Als je volgens mij dubbelklikt op de tekst met checkbox1 dan kan je de tekst gewoon aanpassen. Ik zal morgen even voor je kijken. Ik zit namelijk nu op een laptop met Office 2003. Morgen op mijn werk heb ik weer Office 2007.
Ik laat het je morgen weten oké? Misschien dat je er al achter bent gekomen of dat iemand anders mij al voor is:p

Het gaat je lukken uiteindelijk hoor:D
 
hi Babii,

heb net even voor je gekeken in Word 2007 en hier is een manier om het tekstveld te bewerken. Ik heb tevens een printscreen toegevoegd als bijlage.

Als je het besturingselement hebt ingevoegd, klik je erop zodat hij geselecteerd is.Dan rechtermuisknop. In het menuutje zie je diverse mogelijkheden staan, waaronder 'selectievakje-object'. Als je daar op gaat staan krijg je weer twee mogelijkheden. Als je op bewerken klikt, kan je de tekst 'Checkbox1' aanpassen zoals jij dat wilt.

Succes!:)
 

Bijlagen

  • Vinkje bewerken.jpg
    Vinkje bewerken.jpg
    38,7 KB · Weergaven: 690
Hi Lianne,

Dank je wel! Echter wil ik de tekst in het tekstvakje iets kleiner hebben, en dat kan ik echt niet vinden. Weet dus echt niet hoe ik dat kleiner moet maken.

Jij wel??
 
Ik wilde net typen dat ik het gevonden heb hoe je de tekst kleiner krijgt. Ik moest zelf ook even zoeken, maar gelukkig had je het zelf al gevonden!:thumb:

Succes ermee!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan