Buttkicker
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 20 apr 2012
Ik heb een database gedownload van internet. Hierin wordt m.b.v. een query een rapport gegenereerd. Dit rapport wil ik uitbreiden met een bestelindicatie zodat je in één oog opslag kunt zien of een artikel besteld moet worden. Het rapport heb ik aangevuld met een tekstvak bestelindicatie. De tabel artikel heeft ook nog de kolommen inhoud, aantal min voorraad. De query ziet er als volgt uit:
SELECT Locatie.LocatieID, Locatie.Locatienummer, Locatie.Locatienaam, Artikel.ArtikelID, Artikel.Artikelnummer, Artikel.Artikelnaam, Artikel.Locatie, Artikel.Leverancier, Artikel.Leveranciersnummer, Sum(Voorraadmutatie.Voorraadmutatie) AS Voorraad
FROM Locatie INNER JOIN (Artikel INNER JOIN Voorraadmutatie ON Artikel.ArtikelID=Voorraadmutatie.ArtikelID) ON Locatie.LocatieID=Voorraadmutatie.LocatieID
GROUP BY Locatie.LocatieID, Locatie.Locatienummer, Locatie.Locatienaam, Artikel.ArtikelID, Artikel.Artikelnummer, Artikel.Artikelnaam
HAVING (((Sum(Voorraadmutatie.Voorraadmutatie))>=0));
Nu dacht ik aan de volgende aanvulling: als de min voorraad <= dan de voorraad x de inhoud dan moet er staan bestellen en als de voorraad groter is dan moet er staan voldoende voorraad.
Alleen hoe krijg ik dit verwerkt in de voorraad?
Alvast bedankt voor de reacties en de eventuele oplossing.
SELECT Locatie.LocatieID, Locatie.Locatienummer, Locatie.Locatienaam, Artikel.ArtikelID, Artikel.Artikelnummer, Artikel.Artikelnaam, Artikel.Locatie, Artikel.Leverancier, Artikel.Leveranciersnummer, Sum(Voorraadmutatie.Voorraadmutatie) AS Voorraad
FROM Locatie INNER JOIN (Artikel INNER JOIN Voorraadmutatie ON Artikel.ArtikelID=Voorraadmutatie.ArtikelID) ON Locatie.LocatieID=Voorraadmutatie.LocatieID
GROUP BY Locatie.LocatieID, Locatie.Locatienummer, Locatie.Locatienaam, Artikel.ArtikelID, Artikel.Artikelnummer, Artikel.Artikelnaam
HAVING (((Sum(Voorraadmutatie.Voorraadmutatie))>=0));
Nu dacht ik aan de volgende aanvulling: als de min voorraad <= dan de voorraad x de inhoud dan moet er staan bestellen en als de voorraad groter is dan moet er staan voldoende voorraad.
Alleen hoe krijg ik dit verwerkt in de voorraad?
Alvast bedankt voor de reacties en de eventuele oplossing.