• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aanwezigheid bestanden controleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Ik heb een lijst namen van bestanden die gekoppeld zijn aan mijn stamboom. Als het goed is, zijn deze bestanden allemaal aanwezig op de website en ook gekoppeld aan de stamboom.
Hoe kan ik het beste controleren of alles aanwezig is en of alle bestanden ook gekoppeld zijn? Tot op heden deed ik dat door de bestanden vanaf de FTP-server tijdelijk naar de harde schijf te kopiëren en er een lijst (dir /s/b >lijst.txt) van te maken die ik in Excel kon zetten en de lijst van aanwezige bestanden ernaast te zetten en dan de namen te vergelijken. Dan sorteerde ik beide lijsten op directory en naam volgens de Excel-methode. Daarna plaatste ik in kolom F een vergelijkingsformule (zie voorbeeld) en kopieerde ik die formule naar beneden voor de hele tabel. Zodra er een verschil optrad, verscheen er een "x" in de kolom.

Sommige bestandsnamen bevatten namen met bijv. diakritische tekens. Bij het genereren van de bestandenlijst met het bovengenoemd commando maakt gehakt van deze letters, waardoor de sortering en vergelijking misloopt. Dat is handmatig op te lossen, maar niet handig.

Wie weet een manier om dit eenvoudig op te lossen.

Vriendelijke groet,
Marianne

Bijlagen

Ik zie geen formules in je bestand, maar dat lijkt mij ook niet het grootste punt. Kun je de lijst niet in een webquery zetten in Excel? En staan de namen wél correct in de map?

Een formule staat in F3 en F4 (en gaat door naar beneden al naar gelang het aantal bestanden).
Wat bedoel je precies met een webquery?
De namen van de bestanden in de map zijn correct, maar worden (door het DOS-commando?) verkeerd weergegeven, bijv.
S£dwest-Fryslƒn.png
i.p.v.
Súdwest-Fryslân.png

Gebruik dit in plaats van alleen die Dir opdracht:
Code:
chcp 65001
dir /s/b >lijst.txt

Laatst bewerkt:
Schitterend. Dit is 'm helemaal!
Hartelijk dank!
Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd waar je deze informatie vandaan haalt...

Die CHCP staat voor Change Codepage.
Ik heb ooit eens opgezocht hoe diakrieten te ondersteunen en gebruik dat er al een tijd voor.
Via Google ergens gevonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan