• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aanwezigheid per tijdeenheid met somproduct

Status
Niet open voor verdere reacties.

tsjokko

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Hallo,

Ik wil de aantallen bereken per tijdseenheid. Ik heb al e.e.a. afgekeken maar blijkbaar niet voldoende aangepast want het werkt niet. Wie wil de formule aanpassen en geeft de uitleg zodat ik weet wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt,

Ricky

Bijlagen

Mij is niet duidelijk wat de bedoeling is van het bestand maar ik zie wel waarom het resultaat zo is.

Alle dagen in de A-kolom voldoen aan de gegeven dag en alle tijden zijn later dan de tijden in de Q-kolom.
Vandaar dat je overal 12 krijgt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt voor je reaktie.

In de herkansing dan maar.

In kolom A staan totaal 7 dagen (t/m rij xxx)
Kolommen O en P zijn de begin en eindtijden.
In Q wil ik zien hoeveel er op dat tijdstip aanwezig zijn.
In het voorbeeld zou dus overal 0 moeten komen tot 05:00 daar moet de som 3 zijn.

Ik hoop dat het nu duidelijker is? Ik heb nogal wat moeten weghalen om redenen die je vast bekend zijn.

Gr, Ricky

Ik heb de gele cellen toegevoegd met de bijbehorende formule.
Bovendien heb ik de tijden aangepast omdat deze niet door Excel werden herkend als tijden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Ron,

Ik zie dat het werkt, ik heb in jouw voorbeeld ook andere tijden gewijzigd en de aantallen blijven kloppen.

Als ik in mijn bestand de celeigenschappen aanpas gebeurd er niets. Ik zie in de formule niets anders dan ik al had. Ik krijg echter niet het resultaat zoals bij jou waar de telling goed gaat.

Ik hoop dat je nog een idee hebt waar ik mis zit.

Ricky

Ron,

Ik zie dat het werkt, ik heb in jouw voorbeeld ook andere tijden gewijzigd en de aantallen blijven kloppen.

Als ik in mijn bestand de celeigenschappen aanpas gebeurd er niets. Ik zie in de formule niets anders dan ik al had. Ik krijg echter niet het resultaat zoals bij jou waar de telling goed gaat.

Ik hoop dat je nog een idee hebt waar ik mis zit.

Ricky

In je cellen schreef je o.a. 05:00 ipv 5:00 waardoor de berekeningen niet goed gingen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan