aanwezigheids tabel maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

odivendal

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2006
Ik loop nu al een week te zoeken naar het antwoord, maar kan het nog niet vinden.... ik hoop dat iemand mij kan helpen...

ik heb drie tabellen: personen, lessen, aanwezigheid
Om per les aan te kunnen geven of een persoon aanwezig is, staan in de tabel aanwezigheid vier velden: aanwh_id (auto nummering), p_id (primaire sleutel uit personen), les_id (primaire sleutel uit lessen) en aanwezig (ja/nee veld). Hoe kan ik ervoor zorgen dat alle combinaties tussen p_id en les_id in de tabel aanwezigheid automatisch worden aangemaakt?

dwz: er zijn 3 lessen, als ik dan een persoon toevoeg, moet er in combinatie met elke les een record aangemaakt worden:
les_id; p_id
1; 1
2; 1
3; 1
maar ik moet ook in een later stadium een les toe kunnen voegen.

wie weet er een oplossing?

Kun je je proces beschrijven zonder je uit te wijden over je tabellen. Wat er in de praktijk gebeurt. Wat wil je registreren. Is er een rooster. Gaat het om docenten...

mohamed

het gaat om de aanwezigheid tijdens lessen. De lessen zijn data opzich, niet ingedeeld volgens een rooster oid, verder is er een lijst met personen, hier staan leerlingen en docenten in onderscheiden door het veld functie.

De bedoeling is om per les aan te kunnen geven wie aanwezig zijn en wie niet.

in ieder geval vast bedankt voor je reactie!

Wordt de afwezigheid geregistreerd?

Stel ik ben docent, en geef op 26-05-2006 van 8:00 tot 10:00 les1, en les2 van 10:00 tot 12:00

Nu heb ik op 26-05-2006 om 9:00 een afspraak bij de tandarts waardoor ik les1 niet kan geven.

Wordt zoiets van te voren al geregistreerd?
Wat is dan de bedoeling vooraf kunnen voorzien in vervanging?
Achteraf kijken welke lessen leerlingen hebben gemist?

<<wellicht om over na te denken: een benadering wat ik zelf in een afwezigheidsregistratiesysteem voor een productiefabriek met een 5 ploegendienst heb zitten

Iederee is bij default aanwezig op een bewuste datum / tijd, zolang er geen afwezigheidsrestratie is voor een bewuste persoon op een bewuste datum / tijd>>

Zijn de personen ingedeeld in groepen (bijvoorbeeld studie niveau / klas)?

mohamed

het is geen systeem voor een school, waar lessen een uur duren ofzo, maar voor cursusen, waarbij de lessen een hele dag in beslag nemen.

het gaat er puur om dat achteraf gezegd kan worden of iemand er wel of niet was, zowel voor leerlingen als docenten.

leerlingen en docenten worden inderdaad aangemeld bij een cursus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan