• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aanwezigheidsregisratie clienten automatiseren in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berven1

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2010
Hoi
Ik ben bezig aan de opdracht tot automatiseren van de aanwezigheidsregistratie van de cliënten van een instelling. Een medewerker typt adresgegevens in de rij in excel en koppelt ook dan door aan bij volgende werkmap, daarna naar 12 mappen met de maanden er in. Als hij een nieuwe cliënt invoegt, gaat de rijen ook stapsgewijs naar beneden, wat het ook voor hem heel lastig om de gegevens te corrigeren.
Zou het beste af zijn met bepaalde formules in excel in te voeren? Hoe en wat het beste is.
Ik zit te denken om dit ook in Access te verwerken. Of hebben jullie betere idee om een goede aanwezigheidssysteem te hebben?

Berven1

misschien met op een apart tabblad de clientgegevens.

deze kunnen dan met (gegevens)validatie worden opgehaald.

excel 2007 => gegevens => gegevensvalidatie

excel 2003 => extra => validatie (maar dat doe ik even uit het blote hoofd).

waarschijnlijk heb je ook geen 12 tabbladen nodig en kan alles gewoon op 1 tabblad worden bijgehouden.

met in een aparte cel de maand kunnen deze gegevens (per maand) of voor een langere periode worden opgehaald.

Oeldre, bedankt voor de antwoord. Maar ik bedoel namelijk dat op een tablad de maand met de datum er bij. De medewerker vult dan de aanwezigheidscode per cliënt per dag. Een client heeft komt verschillend naar het instelling op een bepaalde dag en andere dag niet, daar moet hij of zij rekening mee houden met invullen van dit gegevens in de tabblad. Ik vind het zelf een heel lastige taak voor de medewerker ala zij of hij elke maandag gegevens van vorige week in moet vuillen.
Zij of hij kijkt altijd na of de gegevens altijd bij betreffende cliënt wel moeten kloppen.
Ik heb van alles geprobeerd om in Excel op een andere manier het systeem te veranderen van opzet. In een instelling komen er ongeveer 100 cliënten dagbesteding afnemen. En daarom verschuiven de rijen vanzelf naar beneden als er een nieuwe client ingevoerd wordt. Daarom moet altijd eerste tabblad gekoppeld aan de tweede tablad met de voorletters en achternaam van een cliënt. Daarna is het verder nu van opzet ook gekoppeld aan 12 aparte maand-tabbladen in Excel. En als er een nieuwe in tussen komt is er dan een grote puinhoop met de gegevens in een maand-tabblad. Dus is Excel dan wel een uitstekende middel voor om met het systeem verder te gaan?
Berven1

voorbeeldbestandje

Mij is niet helemaal duidelijk welke problemen (1 voor 1 opsommen) je ondervindt.

met een voorbeeldbestandje, ontdaan van gevoelige info, zul je vast beter worden geholpen.

geef (in je voorbeeld) dan ook even aan waar het probleem (welke cel) zich voordoet.
tevens zijn wij graag de verwachte uitkomst in je document (of tekst).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan