• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aanwezigheidsregistratie automatiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loabarg

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2002
Beste Forumleden,

volgende vraag wil ik jullie stellen:

Voor diverse rally evenementen vullen verenigingen hun aanwezige leden in met de vervulde functie. Dit zijn ca 8 evenementen per jaar met tussen de 3 en 8 klassementsproeven.
Mijn denkrichting is als ze alles in een vast format invullen zou ik middels een werkwijze deze lijsten kunnen verwerken tot een totaal lijst. Vervolgens kunnen we daar dan e.e.a. met rapporten middels draaitabellen e.d. Echter hoe fix ik dat? Of is er een andere manier?
De naam is die van mijzelf in het bestand.

alvast dank voor het meedenken

gr Henny

Bijlagen

Als je één standaard tabel maakt waar de gegevens in worden gezet, kun je al die tabellen later met PQ tot één grote tabel verwerken.

Als je één standaard tabel maakt waar de gegevens in worden gezet, kun je al die tabellen later met PQ tot één grote tabel verwerken.
ze komen van verschillende verenigingen en ik wil niet elke keer de lijsten knippen en plakken, dus kleine tabellen importeren in het totaal bestand . Met PQ bedoel je denk ik Pivot Query?

Power Query, en ze moeten het liefst allemaal kolomkoppen hebben.

dank Johan,

ga er eens mee stoeien

gr Henny

Je dient dus wel de data als afzonderlijk als tabblad erin te zetten?

Ik bedoelde het liefst dezelfde kolomkoppen hebben.
Nee je kunt het uit allerlei Excel bestanden halen.
Ik zou wel elke tabel een eigen naam geven want tabel1, tabel2 dat werkt meestal niet.
Als je op een tabel gaat staan zie je linksboven de tabelnaam.

dat format lever ik aan de verenigingen en zullen ze op deze wijze moeten invoeren

Ik doe de binnenkomende bestanden alleen verbinden en dan als ik alles binnen heb een nieuwe query toevoegen als doelbestand of hoe je het ook wil laten heten.
Je zou om er mee te oefenen alle query's kunnen weggooien, dus niet de tabbladen met gegevens maar de query's in PQ en opnieuw kunnen beginnen. Als je later gegevens toe zou willen voegen kan hij weer geüpdatet worden door alles te vernieuwen knop.
Hier is een filmpje hoe het ongeveer werkt.
https://www.youtube.com/watch?v=M_jIsnksv7I

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan