• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aanwezigheidssymbolen omzetten naar een bepaalde waarde om percentages te berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kadoim

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 okt 2016
Berichten
3
Dag allemaal,

In onze organisatie zouden we zicht willen krijgen op het percentage aanwezigheid van onze cursisten.
Deze worden ingegeven in lijsten die eenvoudig in Excel te openen zijn.
De aanwezigheden worden aangeduid met volgende symbolen: X = aanwezig, T = te laat, A = afwezig, V = verontschuldigd afwezig, L = laat ingeschreven.
Om de percentages te berekenen, moeten X en T gelden als 1, A en V als 0 en L mag niet meegeteld worden.
Ik heb me al zot gezocht, maar ik krijg het niet klaar.
Ik heb geprobeerd de symbolen om te zetten in 1 en 0 met =ALS.VOORWAARDEN, maar ik krijg altijd de foutmelding #naam? - hoewel ik wél over de nodige laatste versie van Excel beschik.

Kan iemand mij verder helpen?

Alvast heel erg bedankt!

Kadoim
 
Bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • Afwezigheids symbolen omzetten.xlsx
    8,4 KB · Weergaven: 33
Super! Dat is precies wat ik zocht.
Als we nu het percentage van aanwezigheden zouden willen berekenen, zouden we die 3 moeten delen door het aantal lessen, maar bij dat aantal lessen mogen de 'L'en' niet meegeteld worden, aangezien we de aanwezigheden pas willen kennen vanaf de instap (en dus na de L: 'laattijdig ingeschreven').
Weet je daar ook een snel antwoord op? :)
 
Het aantal lessen bepaal je met deze
Code:
=AANTALARG(D3:D8)-AANTAL.ALS(D3:D8;"L")
 
Weet je daar ook een snel antwoord op? :)
Blijkbaar was ik 8 minuten te traag met een antwoord:d
of heb ik de vraag niet goed begrepen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan