aanwijzer (muis) "schiet" weg...

Status
Niet open voor verdere reacties.

leintje

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2000
Oke, ik weet het. Vreemde omschrijving van een probleem. FF wat logischer: Als ik bijvoorbeeld een spelletje aan het spelen ben, komt het (overigens: steeds vaker!) vaak voor dat m'n aanwijzer / pijltje ineens "weg" schiet. Ik moet dan met mijn muis even bewegen om 'm weer in 't vizier te krijgen en 'm te plaatsen waar hij moet.

Heel lastig en irritant als je een leuk suf klikspelletje aan het spelen bent.

Heb al gescand met Norton en online met Housecall. Housecall vond niets, Norton vindt wel iets, maar kan dit niet verwijderen (da's weer ff een andere vraag op een andere afdeling), maar heb niet het idee dat dit het is aangezien dit probleem al wat langer aan de gang is. Maar wordt er nu toch echt krankjorum van...

Wie oh wie?

Liefs,
Leintje

Hoi Leintje.

Kan mij voorstellen dat dit vreselijk irritant kan zijn. Heb zelf recent nog hetzelde probleem gehad. De oorzaak was dat mijn buurman aan de andere kant van de muur op de zelfde golflengte van mijn draadlose muis zat :D

Maar goed terug naar Jouw probleem Lein.

* Als het een draadlose muis is, check dan eerst je batterijen.

* Is het een muis met een staart, maak hem dan eens schoon aan de binnenkant (bal, draaiende onderdelen e.d).

ps: wat heefd Norton gevonden?

Hoi,

Aan m'n muis ligt het niet! Kan het ook niet liggen, heb een optische aan een draadje.

Norton vindt: Adware.DAP, ik krijg het niet gedelete!!!

Maar... die is er pas, dat muisje verschiet is al langer, maar wordt verdorie steeds erger!

Eh.. help?!?!?!

Liefs,
Lein

Hoi Leintje.

Adware.DAP is afkomstig van een download accelerator.
Heb je deze geinstalleerd?

Kijk eens in apparaatbeheer (muizen en andere aanwijsapparaten) of daar soms vraagtekens of uitroeptekens staan?

apparaatbeheer?

Hoi..

eh.. waar vind ik apparaatbeheer?
Kan me niet herinneren dat ik een download acc. recent geinstalleerd...

Greetz,
Lein

Start > Configuratiescherm > Systeem > Tabblad Hardware > Apparaatbeheer.

Geen vraagtekens!

Hoi Lei,

Dank je voor het wegwijs maken. Neen, bij muizen en andere aanwijsapp. staat niets bijzonders, behalve de gegevens van de muis die ik gebruik. Bij monitors stonden er 2 vermeld, waarvan 1 met uitroeptekentje in zo'n geel driehoekje. De drivers zijn niet geinstalleerd. Ik vermoed dat dit met mijn oude monitor te maken heeft en dat is bijna 2 jaar terug!

Verder met het probleem. Ik heb het idee dat als mijn pc "ververst" de muis schrikt en naar de linker boven- of onderhoek schiet... zou dat "verversen" ermee te maken kunnen hebben?

Greetz,
Lein

Leintje.

Denk zelf dat het probleem niet zit in het "verversen" c.q vernieuwen. Kan wel ergens een gevolg van zijn.

Laten we eerst eens effe kijken naar die download accelerator. Zoek eens in Configuratiescherm > Software of daar een onbekend programma staat geinstalleerd, gerelateerd aan die download accelerator? Verwijder deze dan.

Dat er geen drivers zijn geinstalleerd voor je monitor is inderdaad niet goed! Update en werk je stuurprogramma's bij waar de gele driehoekjes staan.

Laatst bewerkt:
dap al de-installed

Hoi Lei,

Ik heb Download Axelerator Plus inmiddels gedeinstalleerd. Maargoed, nogmaals: denk niet dat het probleem mee te maken heeft. DAP stond er al een tijd op! Ik heb bij software gekeken of ik onbekende zaken zag staan.. tja... dan ben en blijf ik een muts. Ik zou niet weten of bijvoorbeeld: S3Display, S3Gamma2, S3Info2, S3Overlay vreemde / onbekende zaken zijn. Heb niets kunnen vinden over een down.acc.

Dan de drivers van de monitor. Er staan 2 monitoren daar genoemd. 1 (de bovenste) refereert aan mijn Flatpad (?) monitor van Qompaq. Die heb ik nu ruim 2 jaar. De andere stond inderdaad een uitroeptekentje voor en er staat, als ik op eigenschappen klik, Dat het een Qompaq beeldscherm moet zijn. Deze heb ik inmiddels uitgeschakeld, waardoor er nu geen uitroeptekentje meer staat, maar een soort kruisje met "onbekend apparaat".

Zucht...
Lein

Sorry Leintje... maar weet het effe ook niet meer wat er aan de hand is. Zou graag je verder willen helpen maar van deze kant uit is het moeilijk te beoordelen wat er precies loos is met je aanwijzer! Mischien iemand anders...

Succes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan