Abit-moederboard maar geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Greg Wermuth

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Hi there, heb een computer met VGA en sound on board type Abit wf-23/23L. Er zat een cd-rom bij met de drivers , manual etc. Ik krijg echter met geen mogelijkheid geluid eruit. Op de installatie cd-rommmetje staat echter Abit WA-1.15E, hebben ze me nu een verkeerde instal.cd gegeven of niet. Ik kan ook nergens op het internet drivers voor dit moederboard vinden. Voor wat betr. het geluid vind ik onder apparaatbeheer de volgende mededeling:
apparaattype: besturing voor geluid, video en spelletjes
Fabrikant : avance
Hardwareversie: 002
Apparaatstatus: dit app. is niet aanwezig of werkt niet goed, of niet alle stuurprog. zijn geinstalleerd(code 10)
Heeft iemand een oplossoing of een site waar ik de drivers kan vinden. Bedankt voor eventuele reacties. Greg

Heb je in het bios ook geluid onboard op enabled staan?
Groetjes, Tanja

ps ik moest zelf het moederboard cdtje gebruiken om geluid te installeren

Hoi, heb inderdaad in het bios gekeken en trof aan sound automatic. Als ik goed gekeken heb in het bios, in die onderverdeling waar je uit kunt kiezen, dan zijn er toch maar 2 mogelijkheden, disabled of niet disabled. Bij mij stond er automatic( lekker duidelijk he). Of kijk ik niet goed. Bij welk hoofdstukje in het bios moet ik dan kijken? Groetjes Greg

Waar het staat is bij ieder bios anders. Ik denk dat je wel goed zat. Maar je kunt hem niet op enabled zetten?
Groetjes, Tanja

Hoi Tanja, jij bent echt snel(is compliment). Volgens mij moet dat ook kunnen, wel raar dat je dan 3 opties heb.Alleen ga ik dat een andere keer proberen ,want ik had nog garantie op mijn computer dus had ik hem weer in de aankoopdoos gedaan. Ga het waarschijnlijk morgen proberen. Nog bedankt voor je snelle reactie, groetjes Gregl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan