Abnormaal hoog dataverkeer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickyboy

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2002
De laatste 2 weken heb ik een abnormaal hoog dataverkeer bij m'n provider.
Dagelijks een 5 tot 6 gig en dit bij normaal gebruik (e-mail en surfen met af een toe een filmpje van een online krant)
Bestaat er een mogelijkheid om alle uitgaand en inkomend dataverkeer te loggen op mijn netwerk?
Ik ben klant bij Telenet, heb een Fibernet abonnement. Hun router (ook wifi) kan je enkel online instellen. Er is echter geen mogelijkheid om, zoals bij sommige andere routers, zelf het verkeer te loggen.
Komt dit verkeer door een fout bij Telenet? Is er een buur die meelift? Of zit ik met een besmette pc (1vaste en 3 laptops) Heb op alle reeds verschillende scans uitgevoerd, maar niets gevonden!
Hier zou ik graag uitsluitsel op hebben, zodat ik het nodige kan doen.
Iemand een idee?

Je hebt oa over meeliftende buren...is je router afdoende beveiligd?
http://pc-en-internet.infonu.nl/onderhoud/13870-draadloos-netwerkrouter-beveiligen.html

Af en toe checken in taakbeheer of er "vreemde" processen tussen staan die veel processorkracht nemen...

Een zo ver mogelijk terug systeemherstel doen...

De provider wijsheid nr 1 - stekker van je modem eruit minuutje wachten stekker terug
of router resetten...

Ik zet overal stippeltjes achter omdat ik het ook niet echt weet. Zoals je zelf al zegt: meer mensen hebben dit probleem.

Sxxs

Met een beetje surfen, mailen en chatten o.i.d. Kom je echt niet aan zoveel dataverkeer maandelijks, dus op die PC moet wel haast iets meer aan de hand zijn ..

Suc6! ;)

Zie je dat ook bij taakbeheer:netwerk op alle pc's? Knipperen de lampjes van je router veel als je niks doet?? (dat er data wordt ontvangen/verzonden)

Dat er lampjes knipperen als je niets doet, en dat terwijl een PC uit of aan staat, dat zegt niet zoveel ;)

Je hebt oa over meeliftende buren...is je router afdoende beveiligd?
http://pc-en-internet.infonu.nl/onderhoud/13870-draadloos-netwerkrouter-beveiligen.htmlWPA/WPA2 PSK - TKIP AES

Af en toe checken in taakbeheer of er "vreemde" processen tussen staan die veel processorkracht nemen...Heb ik gedaan / niets gevonden.

Een zo ver mogelijk terug systeemherstel doen...gisteren een maand terug gegaan / geen verschil

De provider wijsheid nr 1 - stekker van je modem eruit minuutje wachten stekker terug
of router resetten...ook paar keer gedaan / geen verschil

Ik zet overal stippeltjes achter omdat ik het ook niet echt weet. Zoals je zelf al zegt: meer mensen hebben dit probleem.

Sxxs

Laatst bewerkt:
Ik heb ondertussen op elke pc in het netwerk (1 vaste en 2 laptops) een Bandwidth monitor geïnstalleerd.
Probleem is dat deze alle netwerkverkeer meten en niet alleen down- en upload op het net.

Bedankt voor de tips.
Ik denk het probleem gevonden te hebben.
Op de laptop van m'n werk gebruik ik Rainmeter. En daarin gebruik ik ook een paneel die mijn Gmail account checkt.
Heb gemerkt dat deze een constant hoog internetverkeer genereert. Zo'n 10Mb per minuut, op een uur dus 600Mb. Als ik thuis werk staat deze laptop somt meer dan 10u op.
Wanneer ik paneel uitschakel, valt het dataverkeer bijna volledig weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan