about:blank

Status
Niet open voor verdere reacties.

KeesKromme

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2011
b9hd00.jpg

heb een probleem met malware en/of virus

telekens als ik in webbrowser (outlook) naar een link to surf verschijnt bovenstaand venster about:blank,
op internet nagezocht en daar wordt aangeraden stopzilla te draaien, maar als ik dat doe, dan scant dit programma wel, maar moet je het vervolgens kopen en dan nog weet je niet of het probleem over is, iemand een idee hoe hier vanaf te komen?

PS ik was hier al eerder ingelogd met een ander mailadres, maar door de wijziging van wachtwoorden en adres kon ik daar niet meer bijkomen, ben dus opnieuw geregistreerd

ik heb AVG 2011 erop en ook gedraaid en ook malwarebytes , maar beiden konden niets vinden,

heb ook om de irritatie van dit venster te vermijden google chrome als webbrowser gebruikt en deze heeft dat euvel niet

Laatst bewerkt:
Sinds wanneer heb je dit?
Zet eens een systeemherstelpunt van voor dit euvel terug!

ik heb het probleem al iets langer maar het lijkt erger te worden, heb voorlopig google chrome maar geïnstalleerd om ergernis met outlook te voorkomen,
ik heb ook contact met iemand van malwarebytes en die onderzoekt nu een en ander,
als dat niets uithaalt zal ik een vroeger opstartpunt installeren,
als het wel iets uithaalt zal ik het hier melden

na diverse sessies met een medewerker van malwarebytes, lijkt het probleem opgelost......
behalve dat nu bij outlook alle invoegtoepassingen uitgezet zijn en ik weet niet hoe deze weer aan te zetten zijn...
ik werk nu met google chrome, bevalt me eigenlijk ook mwel beter dan outlook (sneller),

maar als ik zou willen proberen of outlook nu inderdaad vrij i9s van die about:blank, dan zou ik de invoegtoepassingen moeten kunnen aanzetten als proef, maar hoe gaat dat?

Kan het even niet meer volgen!
Hebben we het nu over problemen met een browser ( Inter Explorer bijv.) ?
Dat is Google Chrome, maar Outlook ( van Ms Office) is een mailprogramma!

En waarin heb je nu problemen?
Het openen in de browser of het openen van een link in Outlook (mailprogramma)!

In browser Internet Explorer kan je namelijk aangeven via Extra, Internet Opties, Programma's welke standaardbrowser je wilt en welk mailprogramma!

Laatst bewerkt:
sorry voor de verwarring, ik had dus last met de internetbrowser van microsoft explorer en kreeg daar steeds een venster met about:blank bij elke surfbeweging,
omdat dat zeer irritant was, heb ik google chrome maar als standaard browser geinstalleerd
en....als ik in outlook een link opende naar internet, dan kwam dus direkt dat venster tevoorschijn, omdat dat naar explorer verwees, in outlook zelf had ik dus geen problemen
na wat scanprogrammas op initiatief van medewerker malwarebytes geprobeerd te hebben, blijken de invoegingstoepassingen van explorer nu allemaal uitgezet te zijn,
dus ik kan nu niet testen of die venstertjes weg zijn, tenzij ik de invoegtoepassingen van explorer weer zou kunnen aanzetten, maar dat lukt me dus niet,
voor de duidelijkheid met google chrome zijn er geen problemen

mmw medewerker malwarebytes is alles weer opgelost, ook explorer met invoegtoepassingen werkt weer,
status opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan